Performancing Metrics

سرمایه‌گذارترین کشورهای خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت | اتاق خبر
کد خبر: 400928
تاریخ انتشار: 27 مهر 1396 - 09:47
پنج کشور اسپانیا، چین، آلمان، عراق و ایرلند به ترتیب از ابتدای دولت یازدهم تاکنون بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در ایران و در بخش صنعت، معدن و تجارت را به خود اختصاص دادند.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، از ابتدای دولت دوازدهم و به ویژه پس از برجام در تاریخ ۲۵ دی ماه سال ۱۳۹۴ نگاه بسیاری از کشورها به سمت تجارت و سرمایه‌گذاری با ایرانی‌ها معطوف شد تا شاید بتوانند پس از روابط نابسامانی که قبل از برجام و در دولت نهم و دهم به وجود آمده بود، میزان سرمایه‌گذاری و حجم تجارت خود را با فلسفه برد- برد ارتقا دهد.

کشورهایی از جمله اسپانیا، چین، آلمان، عراق و ایرلند به ترتیب پنج کشور نخست از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت با ایرانی‌ها از ابتدای دولت یازدهم تاکنون هستند که نشان‌دهنده توجه ویژه اروپایی‌ها به پتانسیل و ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری ایران است.

در این بین کشورهای افغانستان، ترکیه، چین، امارات و آلمان نیز به ترتیب پنج کشور نخست از لحاظ تعداد سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت با ایرانی‌ها از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون هستند.

همچنین باید خاطرنشان کرد که محصولات پلیمری، فلزات و مصنوعات چوبی، تجارت، نیرومحرکه و استخراج معادن به ترتیب پنج گروه نخست از لحاظ حجم سرمایه‌پذیری از ابتدای دولت اول حسن روحانی تاکنون هستند.

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که محصولات پلیمری، فلزات و مصنوعات چوبی، محصولات غذایی، ماشین‌سازی و تجهیزات آن و نیز محصولات کانی غیرفلزی به ترتیب بیشترین تعداد سرمایه‌پذیری را از ابتدای دولت یازدهم تاکنون به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید