Performancing Metrics

فاز نخست رجیستری آغاز شد | اتاق خبر
کد خبر: 401006
تاریخ انتشار: 28 مهر 1396 - 18:39
با آغاز طرح رجیستری گوشی موبایل از امروز، اگرچه تنها پایش گوشی‌ها انجام می‌شود و در فاز نخست گوشی‌هایی که پیش از این در شبکه فعال شده‌اند مشکلی نخواهند داشت، اما لازم است کاربران گوشی‌های کارنکرده خود را تا پیش از آغاز فاز دوم در روزهای آینده فعال کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا از آغاز فاز نخست رجیستری از پایان مهر ماه خبر داده بوده بودند. بدین‌ترتیب فاز نخست این طرح با هدف پایش کل شبکه اپراتورهای موبایل و ثبت و مانیتورینگ آخرین شناسه‌های ترکیبی گوشی و سیم‌کارت که در شبکه ثبت شده، از امروز ٢٨ مهرماه آغاز شده است.

همان‌طور که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم اشاره کرده بود، گوشی‌هایی که تا پیش از آغاز فاز اول رجیستری در شبکه اپراتورهای کشور فعال بودند مجاز تلقی می‌شوند. اما با آغاز مرحله دوم رجیستری از اوایل آبان ماه، بررسی و تشخیص اصالت چند مدل گوشی در دستور کار قرار می‌گیرد. پس از آن، گوشی‌هایی با مدل‌های اعلام‌شده، در صورتی که از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده باشند، در شبکه مخابراتی فعال نخواهند شد.

به همین دلیل افرادی که گوشی صفر و کارنکرده در اختیار دارند، لازم است تا پیش از آغاز فاز دوم رجیستری در روزهای آینده، این گوشی‌ها را با گذاشتن سیم‌کارت فعال کنند. زیرا اگرچه از امروز تنها فاز مانیتورینگ شبکه آغاز شده اما در روزهای آینده مدل‌های ابتدایی مد نظر برای اعمال محدودیت‌ها نیز اعلام می‌شود و در آن صورت گوشی‌های قاچاقی نمی‌توانند خدماتی را از شبکه اپراتورها دریافت کنند.

کاربران گوشی‌های همراه همچنین برای آگاهی از سنجش اصالت گوشی و قاچاقی نبودن آن، می‌توانند ابتدا برای دریافت شناسه IMEI از کد دستوری *#۰۶# استفاده کرده و این شناسه را با برچسب روی جعبه گوشی و کد باتری مطابقت دهند. اگر این سه کد یکسان باشد آنگاه می‌توانند آن را از شبکه اپراتورها استعلام کرده و صلاحیت گوشی را احزار کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید