Performancing Metrics

چگونه از قاچاق بودن یا نبودن «گوشی‌» خود مطلع شویم؟ | اتاق خبر
کد خبر: 401134
تاریخ انتشار: 1 آبان 1396 - 19:06
پس از اجرایی شدن طرح رجیستری تلفن همراه ابهاماتی درباره چگونگی تشخیص قاچاق بودن یا نبودن آنها به وجود آمد که نایب رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد: با ارسال کد ۱۵ رقمی IMEI به سامانه پیامکی مشخص شده، می‌توان از این موضوع اطمینان حاصل کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ابراهیم درستی اظهار کرد: مردم می‌توانند با شماره‌گیری کد #۰۶#* یا با بررسی کارتن یا گوشی خریداری شده کد ۱۵ رقمی IMEI گوشی تلفن همراه خود را به شماره سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۸۸۷ ارسال کنند تا از قاچاق بودن یا نبودن آن اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: در صورتی که تلفن همراه به صورت رسمی وارد شده باشد، این پیام متنی در پاسخ برای ارسال‌کننده پیامک، ارسال می‌شود که "شماره درخواستی برای کالاهای زیر ثبت شده است" اما در صورتی که تلفن همراه مورد نظر از طریق مبادی غیر رسمی و قاچاق به کشور وارد شده باشد، متقاضی با چنین پیامکی مواجه می‌شود که " شماره استعلام شده در پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت نشده است".

رئیس اتحادیه لوازم صوتی، تصویری و موبایل ادامه داد: البته مردم اگر تا ۲۸ مهرماه تلفن همراه خود را از هر طریقی خریداری کرده باشند و آن را با نصب کردن سیم‌کارت فعال و تماس با آن برقرار کرده باشند، هیچ مشکلی نخواهند داشت. حتی اگر پیامک ارسال شده برای آنها نشان دهنده ثبت نشدن شماره کدIMEI  گوشی تلفن همراهشان در پنجره واحد تجارت فرامرزی باشد، مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد، چرا که خود به خود در سامانه مورد نظر ثبت خواهد شد.

درستی تاکید کرد: پس از این تاریخ اگر کسی قصد خرید تلفن همراه دارد، حتما باید این استعلام را دریافت کند تا از ثبت شدن آن در این پنجره اطمینان داشته باشد.

اگر به هر دلیلی با کد مورد نظر موفق به دریافت کد ۱۵ رقمی IMEI  گوشی تلفن همراهتان نشدید، پس از وارد شدن به منوی اصلی وارد بخش تنظیمات شده و در قسمت درباره تلفن، وضعیت تلفن را پیدا کنید تا کد ۱۵ رقمی IMEI گوشی برای شما نمایش داده شود که البته این کد روی جعبه تلفن همراه یا پشت باتری در تلفن‌هایی که باتری آنها داخلی نیست، موجود و ثبت شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید