Performancing Metrics

امسال کسری بودجه خواهیم داشت | اتاق خبر
کد خبر: 401669
تاریخ انتشار: 13 آبان 1396 - 13:53
هزار جریبی:
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که بنابر اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه، امسال کسری بودجه خواهیم داشت.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، نبی هزار جریبی در توضیح اولویت‌های بودجه ۹۷، گفت:‌ متاسفانه در شرایطی امسال با کسری بودجه مواجه خواهیم شد که دولت با کاهش قیمت نفت مواجه شده و به پیمانکاران بزرگ و حتی منطقه‌ای بدهکار است.

به گفته وی، دولت حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکار است که این باعث فشار به جامعه بازنشستگان می‌شود. ما در این باره و برای پرداخت بدهی‌های دولت جلسه‌ای با وزیر بهداشت داشتیم که او به این موضوع اشاره داشت که برای ادامه طرح تحول سلامت باید بودجه‌های لازم وجود داشته باشد که متاسفانه بودجه کم است. قرار شد مبلغی در هدفمندی دیده شود ولی مشخص نیست که این روند تا چه وقت می‌خواهد ادامه پیدا کند.

هزارجریبی توضیح داد: بر اساس قانون هدفمندی، یارانه‌ها باید به افرد مستحق و مستمند داده می‌شد که متاسفانه عملا این اتفاق رخ نداده و به همه آحاد جامعه تخصیص می‌یابد. در کنار این موضوع شاهد بدهی دولت به بخش خصوصی هستیم که همه این شرایط باعث وضعیت فعلی اقتصادی شده است به گونه‌ای که بنابر اظهارات آقای نوبخت امسال نیز کسری بودجه خواهیم داشت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:‌ در حال حاضر باید وزارتخانه‌ها شرایط انقباظی را در مصرف بودجه لحاظ کنند تا بتوانیم امسال را با موفقیت پشت سر بگذاریم. طبیعتا باید مواردی همچون افزایش تعرفه‌های کالاهای غیرضروری را در دستور کار قرار داده تا بتوان از محل این درآمدها از تولیدات داخلی حمایت کرد. نه اینکه متکی به وارداتی باشیم که نتیجه آن ریختن ارز کشور به جیب خارجی‌ها باشد.

هزارجریبی با تاکید بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا، گفت:‌ قاچاق کالا یک غده سرطانی است که باید با آن مبارزه شود. همچنین اصل مالیات نیز ضروری است چون اکنون ارگان‌هایی در کشور وجود دارند که مالیات نمی‌دهند، همچنین توجه به سرمایه‌گذاری خارجی نیز از دیگر اولویت‌هایی است که باید در بودجه ۹۷ لحاظ شود.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید