Performancing Metrics

واگذاری فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه پایتخت به اتاق تهران | اتاق خبر
کد خبر: 401834
تاریخ انتشار: 17 آبان 1396 - 10:31
فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران به اتاق بازرگانی تهران واگذار شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در نخستین جلسه کارگروه انتخاب صادرکننده استان تهران به دلیل تعاملی که میان اتاق بازرگانی تهران و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران انجام شد، مسئولان این سازمان پذیرفتند که انتخاب صادرکننده نمونه استان تهران به اتاق تهران واگذار شود.

این نخستین بار در تاریخ انتخاب صادرکنندگان نمونه استان تهران است که این فرآیند از اولین مرحله آن یعنی بررسی پرونده‌ها، امتیازدهی تا انتخاب صادرکنندگان نمونه و برگزاری مراسم تقدیر از این صادرکنندگان به بخش خصوصی یعنی اتاق تهران واگذار شده است.

عضویت صادرکنندگان در تشکل‌های ملی و استانی، اتاق‌های مشترک و اتاق تعاون الزامی بوده و کسی ‌می‌تواند در این فرآیند شرکت کند که در یکی از این تشکل‌ها عضویت داشته باشد.

هم چنین در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه نوعی سطح‌بندی صورت گرفته است که تا حق کسانی که حجم صادرات یا ارزآوری آنها به نسبت دیگر اقلام صادراتی بالا نیست، تضییع نشود.

در سال‌های گذشته، دولت‌ها تلاش خود را برای انتخاب صادرکنندگان نمونه و برگزاری مراسم به کار بسته‌اند که اگرچه سطح نارضایتی چندان بالا نبوده اما همیشه انتقاداتی نیز از سوی بخش خصوصی وجود داشته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید