
وی افزود: در مدت زمان مذکور، از میان مرزهای کشور بندر شهیدرجایی با یک میلیون و ۹۵۰ هزار تن معادل ۳۶.۱ درصد فعالترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار میرود. پس از آن مرزهای پرویزخان با ۱۹ درصد و بازرگان با ۱۰.۵ درصد در ردههای بعدی قرار دارند.
نفیسی بیشترین حجم تردد کامیونهای حامل بار ترانزیتی را کماکان همانند ماه های گذشته سال جاری از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد که عمدتاً به جهت ترانزیت فرآورده های نفتی بوده است.
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به تلاش بخش خصوصی در ترانزیت کالا خاطرنشان کرد: ازسرگیری ترانزیت فرآورده های سوختی از مسیر ایران و تلاش و فعالیت بخش خصوصی و تشکل های صنفی درحوزه حملونقل بین المللی درکنار اقدامات و رایزنی های بین المللی و منطقه ای گسترده حاکمیتی از دلایل عمده افزایش میزان ترانزیت از کشور بوده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با حل و فصل مسالمت آمیز برخی از موضوعات منطقه ای که اخیرا باعث وقفه ای کوتاه در ترانزیت ورودی برخی از کالاها از مرزهای غربی کشور شده است، مجدداً این روند صعودی ترانزیت برای ماه های آتی نیز حفظ شود.
انتهای پیام/
