Performancing Metrics

تصویب 281 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه در هیات دولت | اتاق خبر
کد خبر: 402180
تاریخ انتشار: 24 آبان 1396 - 13:33
سخنگوی دولت خبر داد
سخنگوی دولت از تصویب 281 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات دولت برای رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: هیات دولت 659 میلیارد تومان برای تسهیلات و 281 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه را تصویب کرده است و به خانواده هایی که نیاز به احداث و بازسازی خانه دارند، در روستاها 25 میلیون و شهرها 35 میلیون تومان وام تعلق می گیرد.

وی افزود: 5 میلیون تومان نیز به روستاییان و 6 میلیون تومان هم به شهرنشینان کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد و خانواده هایی که نیاز به مرمت خانه دارند، هم 12 میلیون تومان وام و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند.

نوبخت تاکید کرد: کسانی که به خرید لوازم خانه احتیاج دارند، 3 میلیون تومان وام و و 2 میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت می کنند و برای اسکان موقت خانواده ها، در روستاها 3 میلیون تومان و در شهرها 5 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه این مبالغ فقط برای خانواده ها در نظر گرفته شده و غیر از مصوبه ای است که باید برای جبران زیربناها و بناهای دولتی در نظر بگیریم، گفت: این ارقام به بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است.

وی افزود: بانک مرکزی هم بخشنامه ای را برای کسانی که برای خرید لوازم خانه و موارد ضروری نیاز به پول دارند  تصویب کرده که از طریق قرض الحسنه انجام می شود.

نوبخت تاکید کرد: برای پرداخت این مبالغ، روند ابلاغ کردن صورت گرفته و قرار است بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه این مبالغ را پرداخت کنند که 659 میلیارد تومان را بانک مرکزی و 281 میلیارد تومان را سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌کند و تلاش می کنیم که این مبالغ را تا قبل از پایان این ماه جاری پرداخت کنیم.

وی در پایان گفت: بانک مرکزی هم بخشنامه ای دارد که همه زلزله زدگان بازپرداخت وام های قبلی شان به مدت دو سال وقفه بیفتد و به بنیاد مسکن ماموریت دادیم که همه مشکلات را اینگونه  حل کند و تصمیم دولت هم همین است که این مشکلات را حل کند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید