Performancing Metrics

قدرت دفاعی نباشد نمی توان سرمایه‌گذار جذب کرد | اتاق خبر
کد خبر: 402245
تاریخ انتشار: 25 آبان 1396 - 19:03
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت: قدرت دفاعی از زیر ساختهای اصلی حرکت است و اگر نباشد نمی توان سرمایه گذاری کرد و سرمایه گذار جذب کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، امیر سرتیپ امیر حاتمی ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، در استان زنجان، اظهار کرد: باید عملکرد ما طوری باشد که شرمنده شهداء و جانبازان و خانواده های آنان نباشیم زیرا زمانی آنها تلاش کردند و امروز رسالت ما این است که با کار و تلاش شرمنده آنها نباشیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه همدلی و همراهی همه سازمانها و مردم با مردم زلزله زده کرمانشاه بسیار عالی بود و همه پای کار آمدند و کارهای زیادی را انجام دادند.

حاتمی با بیان اینکه در زمینه کمک و امدارسانی به مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه کار بسیار ویژه ای شد، گفت: خوشبختانه طی روز گذشته دولت نیز تصمیمات خوبی را برای رفع مشکلات مردم کرمانشاه اندیشید و نیروهای مسلح هم خوب پای کار آمدند.

وزیر دفاع در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانها، افزود: این جلسات موقعیت خوبی هستند تا از نزدیک با مسائل روبه رو شویم و بتوانیم کارها را به سرانجام برسانیم.

اقدامات خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی در سطح کشور انجام خواهد شد

حاتمی ادامه داد: طی چهار سال آینده  اقدامات خوبی در حوزه اقتصاد مقاومتی در سطح کشور و به تبع استان زنجان انجام خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: تعریف اقتصاد مقاومتی در نظام جمهوری اسلامی ایران این است که کاری بکنیم تا اقتصاد ایران در مقابل فشار و تحریم، محرومیت ها و خصومت های دشمن نه تنها دوام آورده بلکه رشد و تعالی کشور را تضمین بکند.

حاتمی با بیان اینکه دشمن همواره در تلاش است تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند، بیان کرد: حوزه اقتصادی، به عنوان یکی از مهم ترین حوزه ها در تلاش برای ضربه زدن دشمن است ولی با هوشمندی رهبر انقلاب نگاه دشمن شناخته شده و برنامه اقتصادمقاومتی تدوین شده تا بتوانیم اقتصاد را از نقطه ضعفی که دشمن به غلط برآورد کرده نا امید شود.

وی اظهار کرد: با دلیری و ایستادگی همه ملت ایران، نیروهای مسلح و مدیریت رهبر معظم انقلاب دشمن به نتیجه نمی رسد.

وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه در هر موقعیتی باید اقتصاد مان را مقاوم کنیم، تصریح کرد: در مقابل فشارهای تحریم و تهدید و خصومت های دشمن  باید اقتصاد پایدار بماند تا زندگی مردم را به خوبی اداره کند. دشمن با تحریم ها می خواهد تیشه به ریشه ما بزند و حتی در قدرت دفاعی به ما فشار می آورند.

حاتمی گفت: اگر اقتصاد مقاومتی را به یک بنا مثال بزنیم این بنا زیر ساختها و ستون  هایی دارد و بایدهمه با هم اتفاق بیفتد تا اقتصاد محکم شود.

وی افزود: در زیر ساخت ها مشکلاتی را داریم ولی باور قطعی داشته باشیم که می توانیم همان طور که چهل سال در قدرت دفاعی موفق بودیم امروز هم با زیر ساخت های سختی همچون نیروی انسانی ماهر، علم، دانش و زیر ساخت های فنی، فناوری و صنعتی باز هم در قدرت دفاعی حرفی داریم.

باید مدیریت جهادی را مد نظر قرار دهیم

وی بیان کرد: ما فرهنگ خوبی داریم و باید تطبیق بدهیم و مدیریت جهادی را مد نظر قرار دهیم و در مقابل دشمن جهاد کنیم و معنای جهاد این است که با تمام توان پای کار بیایم و در میدان باشیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: از ویژگی های فرهنگ جهادی این است که شب و روز نداشته باشیم و با تمام توان کار کنیم. خوشبختانه در کشور و استان حرکت های خوبی در بخش اقتصاد انجام شده است اما با آن چیزی که باید باشد فاصله قابل توجهی داریم و باید بپذیریم درقدم اول با مسائل و مشکلات قابل توجهی مواجه  هستیم و دشمن می خواهد از این ناحیه تیشه به ریشه ما بزند و در این میان در  بحث هسته ای و قدرت دفاعی به ما فشار می آورد و بحث  هسته ای و قدرت دفاعی هر دو بهانه است و باید باشد.

حاتمی افزود: قدرت دفاعی مشخص است و از زیر ساختهای اصلی حرکت قدرت دفاعی است و اگر قدرت دفاعی نباشد نمی توان سرمایه گذاری کرد و سرکایه گذار جذب کرد و حرکت اقتصادی انجام داد.

وزیر دفاع با بیان اینکه فعالیت های خوب انجام شده در کشور طی سال های اخیر، اقدامات فراوانی نیز در این راستا باید در دستور کار قرار گیرد، یاد آورشد: اقتصاد ما در مقابل جنگ اقتصادی دشمن  قرار دارد و باید همت بلندی داشت و خستگی ناپذیر بود و کار آمدی خود را نشان بدهیم و اقتصاد را پایدار کنیم.

حاتمی بیان کرد: با مردم ارتباط خوبی داشته باشیم  و اگر قوانین و سیاستی را تدوین می کنیم پایبند آن باشیم و  توقع داریم که حتما درستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان به این امر توجه شود زیرا امید  مردم استان به این ستاد است.

عملکردمان را نقد کنیم و همدیگر را متهم نکنیم

وی افزود: باید به اولویت ها توجه شود و تا می توانیم بر کارهای موثر متمرکز شویم و مدیریت را با توجه به فرهنگ جهادی مد نظر قرار بدهیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه باید کارهای خود را به طور مستمر ارزیابی کنیم، گفت: عملکردمان را نقد کنیم و همدیگر را متهم نکنیم و ارزیابی مستمر را مد نظر قرار بدهیم و همچنین به دنبال نوآوری باشیم چرا که کاری که می کنیم  نیازمند نوآوری است.

وی بر تقویت ارتباطات تاکید کرد و  افزود: دراین راستا باید خلاقیت ها هم مدیریت شوند.

حاتمی بر حمایت از بخش خصوصی تاکید کردو افزود: ضروری است بسیاری از کارها به دست مردم و توسط بخش خصوصی انجام شود و دولت باید خدمتگزار مردم و تسهیل کننده فعالیت های بخش خصوصی باشد و با رفع موانع موجود، زمینه فعالیت این بخش را در جامعه فراهم کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه  مردم ولی نعمت هر کشور هستند و مسئولین تلاش می کنند مردم راحت باشند، گفت: باید مدیریت مصرف را داشته باشیم چرا که ما زندگی را بسیار پر هزینه اداره می کنیم و باید به جا مصرف کرده و از تولیدات داخلی حمایت کنیم.

حاتمی بر توسعه بازارهای خارجی تاکید و یاد آورشد: باید بازارهای خارجی جدید را توسعه بدهیم  و سرمایه گذاری فرصت مهمی است و باید استقبال شود چرا که دشمن می خواهد این فرصت را از ما بگیرد. سرمایه گذار وارد کشور شد باید از او به خوبی استقبال کرده و زیر ساختها و زمینه حضور او را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید