Performancing Metrics

وعده‌های وزیر نیرو برای سرمایه‌گذاران داخلی | اتاق خبر
کد خبر: 402265
تاریخ انتشار: 26 آبان 1396 - 12:01
یکی از مشکلات بخش خصوصی در صنعت برق نبود حمایت‌های دولتی است، در همین راستا وزیر نیرو وعده تسهیل حضور شرکت های داخلی در بازار خارجی را داده است.

 

به‌ گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بخش خصوصی در بیش از ۶۰ درصد برق تولیدی کشور حضور مؤثر دارد و این صنعت با ۷۷ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی در رتبه چهاردهم جهانی قرار دارد که این مساله نشاندهنده پتانسیل بالای صنعت برق ایران است.

در این میان بخش خصوصی داخلی تمایل به ایجاد روابط با کشور های خارجی دارد؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو در این رابطه می‌گوید که سازندگان و ظرفیت‌های ساخت داخل باید به شکل جدی تری چشم به بازارهای خارج از کشور داشته باشند و این مستلزم حضور فعال، سرمایه گذاری و همکاری و پشتیبانی از یکدیگر است.

وی با اشاره به مسئولیت قابل ملاحظه سازمان‌های دولتی ادامه داد: وزارت نیرو تلاش می‌کند تا حد امکان حضور بخش خصوصی در خارج از ایران را تسهیل کند.

وزیر نیرو با بیان اینک معاون رئیس جمهور در سازمان برنامه و بودجه نوید داده است در جهت فراهم کردن منابع لازم برای باز پرداخت مطالبات بخش خصوصی به شکل موثرتری در آینده اقدام کند، افزود: میزان این مطالبات بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان است که ظرفیت‌های قانونی و مکانیزم های مختلف و متنوعی وجود دارد تا دولت در آستانه تدوین لایحه بودجه سال ۹۷ سعی کند از ظرفیت فراهم شده در کشور در جهت اشتغال و ساخت داخل و حضور مؤثر در منطقه استفاده کند.

وعده وزیر نیرو نوید روشنی برای بخش خصوصی شده تا با انگیزه بیشتری به فعالیت‌های خود ادامه دهند که با توجه به پتانسیل‌های بالای صنعت برق ایران قطعا این موضوع می‌تواند اثرات مثبتی را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید