Performancing Metrics

افزایش قیمت مواد معدنی ادامه دارد | اتاق خبر
کد خبر: 402268
تاریخ انتشار: 26 آبان 1396 - 12:48
نمودارهای جهانی قیمت نشان می‌دهد که بازار مواد معدن همچنان در حال تجربه روند افزایشی هستند و این مسیر تا ابتدای امسال طی شده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس قیمت های بدست آمده از محصولات معدنی در بازار جهانی، روند صعدی این محصولات از ابتدای امسال ادامه دارد؛ به گونه ای که محصولی مانند مس از شش ماه گذشته تا امروز تا ۱۰۰۰ دلار در هر تن افزایش قیمت داشته است.

این نمودارها بیانگر این است که مس در کنار رشد عمومی قیمتی که در شش ماه اخیر تا ۱۰۰۰ دلار داشته است، فقط در یک ماه اخیر حدود ۳۶۰ دلار افزایش قیمت داشته است و ۶۸۱۰ دلار در هر تن رسیده، این در حالی است که این فلز در اواسط این ماه در بالاترین قیمت خود تا مرز ۷۱۰۰ دلار در هر تن پیش رفت.

آلومینیوم نیز از جمله محصولاتی بود که در ماه های اخیر جهش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد؛ به گونه ای که در عرض یک هفته تا ۲۰۰ دلار افزایش قیمت داشت. این محصول ماه گذشته با وجود فراز و فرودهایی که تجربه کرد و بیشینه تغییر آن تا حدود ۱۱۰ دلار بود و در بالا ترین حالت به ۲۱۹۰ تومان در هر تن رسید، اما امروز نسبت به ابتدای ماه فقط ۱۵ دلار افزایش قیمت داشته است و به ۲۸۵۰ دلار در هر تن رسیده است.

در این میان روند قیمتی فلز روی در بازارهای جهانی آهسته و پیوسته، اما صعودی بوده است و از شش ماه گذشته تا امروز ۶۲۰ دلار افزایش داشته قیمت داشته است و به ۳۲۲۰ دلار در هر تن رسیده است. اما در یک ماه اخیر روی جزو معدود محصولات معدنی بود که هر چند ناچیز اما روند قیمتش رو به کاهش رفت؛ یعنی با وجود تلورانس قیمتی در نهایت به ۳۲۲۵ دلار رسید که نسبت به ابتدای ماه حدود ۱۰ دلار کمتر است.

فلز نیکل نیز در روند قیمتی خود با صعود قابل توجه مواجه بود و در شش ماه گذشته حدود ۲۸۰۰ دلار افزایش قیمت داشته و به ۱۲ هزار و ۱۰۰ دلار در هر تن رسیده است. این فلز در یک ماه اخیر روندی کاملا صعودی داشته و برای این فلز در یک ماه اخیر هم ۲۳۰۰ دلار افزایش قیمت مشاهده شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید