Performancing Metrics

بیماری دامی در مناطق زلزله‌زده گزارش نشده است | اتاق خبر
کد خبر: 402271
تاریخ انتشار: 26 آبان 1396 - 15:38
سازمان دامپزشکی اعلام کرد
مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی اعلام کرد تامین نیازها و کمبودهای کرمانشاه از طریق استان های معین جمع آوری و معدوم سازی دام های تلف شده و واکسیناسیون جمعیت زنده دامی برای جلوگیری از شیوع بیماری صورت می گیرد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، داریوش جهان پیما اظهار کرد: پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه ستادی در سازمان دامپزشکی تشکیل شد تا براساس ضوابط و پروتکل‌ها موجود در مناطقه زلزله‌زده بتوانیم این استان را مدیریت کنیم که در این زمینه نیازها و کمبودها و تجهیزات مورد نیاز استان کرمانشاه از طریق استان های معین مشخص شده از جمله همدان، کردستان و آذربایجان تامین می شود که هم اکنون تامین این نیازمندی ها در دستور کار قرار دارد و استان های معین همه توان خود را از نظر مالی، تجهیزاتی و نیروی انسانی در خدمت مناطق زلزله‌زده قرار داده‌اند.

وی افزود: در کنار جمع آوری و معدوم کردن جمعیت دامی تلف شده ناشی از وقوع زلزله واکسیناسیون دامهای زنده در مناطق زلزله‌زده برای پیشگیری از بیماریهایی مانند شاربون، هاری، کزاز و غیره در مناطق زلزله‌زده در حال انجام است. البته با توجه به اولویت داشتن جمعیت انسانی در صورت نیاز، به دستگاه‌های متولی تامین سلامت جمعیت انسانی از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سازمان هلال احمر و ... کمک می کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی ادامه داد: تاکنون هیچ بیماری در مناطق زلزله‌زده در میان جمعیت دامی شیوع پیدا نکرده و گزارش نشده است و تاکنون هیچ مشکلی از این نظر نداشته‌ایم.

به گفته وی، در صورت بروز مشکل و شیوع احتمالی یک بیماری همه اقدامات لازم برای مقابله با آن و پیشگیری و جلوگیری از گسترش آن ویروس انجام می شود. همه پتانسیل نیروی انسانی سازمان دامپزشکی در خدمت مناطق زلزله‌زده و مردم آسیب دیده از این حادثه ناگوار در استان کرمانشاه قرار دارد؛ به گونه‌ای که ضمن خدمت رسانی در حیطه خدمات دامپزشکی، بسیاری از دامپزشکان عضو جمعیت هلال احمر هستند و دائما در این مناطق حضور دارند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید