Performancing Metrics

ذخیره ارزی دلاری چین کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 402286
تاریخ انتشار: 26 آبان 1396 - 19:33
ذخیره ارزی دلاری چین برای نخستین بار در هشت ماه گذشته در سپتامبر امسال کاهش یافته است اما این کشور هنوز بیشترین ارزهای دلاری جهان را در بانک مرکزی خود دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، ذخیره دلاری این کشور در ماه سپتامبر امسال 19 میلیارد و 700 میلیون دلار کاهش داشته است.
با این وصف چین هنوز یکهزار و 180 میلیارد دلار ارز دلاری در صندوق دارد که نشان می دهد آمریکا هنوز بزرگترین بدهکار به چین در دنیا محسوب می شود.
وزارت خزانه داری آمریکا در گزارشی آورده که ذخیره ارزی دلاری ژاپن هم در این ماه پنج میلیارد و 700 میلیون دلار کاهش یافته و به یکهزار و 96 میلیارد دلار رسیده است و این کشور دومین دارنده بزرگ ذخیره ارزی دلاری دنیا پس از چین است.
با این وصف کل ذخیره ارزی خارجی آمریکا بر اساس این گزارش در ماه سپتامبر به 6 هزار و 323 میلیارد دلار رسیده است که از 6 هزار و 269 میلیارد دلار ذخیره دلاری در ماه اوت بیشتر شده است.
ذخیره ارزی چین در پایان ماه اکتبر امسال 700 میلیون دلار افزایش یافت که برای نهمین ماه متوالی است افزایش می یابد و اکنون میزان این ذخیره که در رده اول دنیا قرار دارد سه هزار و 100 میلیارد دلار است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید