Performancing Metrics

باید با خاطیان و سهل‌انگاران در ساخت‌وسازهای مسکن مهر برخورد شود | اتاق خبر
کد خبر: 402314
تاریخ انتشار: 27 آبان 1396 - 12:31
جلودارزاده:
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «برخورد با خاطیان و مجازات آنها در مورد سهل‌انگاری در ساخت و سازهای مسکن مهر می‌تواند درس عبرتی باشد» گفت: نمی‌توانیم از دولت بخواهیم تمام ندانم‌کاری‌هایی که انجام شده را از منابع مردم پرداخت کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سهیلا جلودارزاده درباره اینکه با توجه به نارضایتی‌هایی که در فضای مجازی و رسانه‌ها از مسکن مهر مناطق زلزله‌زده مطرح شده، استفاده سیاسی از این موضوع تا چه اندازه می تواند مسئله اصلی را به حاشیه کشاند؟ گفت: آنچه که شنیده‌ام بیشترین تخریب در مناطق زلزله‌زده در پروژه‌های مسکن مهر بوده است. اما اینکه در چنین شرایطی بگوییم بهره‌برداری سیاسی از این موضوع می شود شاید ناشی از این مسئله باشد که وقتی اتفاقی رخ می دهد و مردم شاهد ناملایمات هستند، چنین موضوعاتی طبیعتا مطرح شده و به میان می آید.

وی افزود: طبیعی است که افرادی که مصیبت زده بوده و در شرایط سوگواری هستند از این مسائل گلایه‌مند می شوند اما نباید چنین موضوعاتی مانع از رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حوادث طبیعی اتفاق می افتد و انسان باید خود را قبل از آن آماده کند، تصریح کرد: البته شهرداری‌ها برای ارائه مجوز ساخت و ساز مسئله زلزله خیز بودن را در نظر گرفته و بر همان اساس مجوز می دهند. در مورد مسکن مهر نیز نباید بدون دریافت مجوز ساخت و ساز انجام شود. زیرا تعداد کثیری از شهروندان در این مسکن‌ها زندگی می کنند و هنگام وقوع زلزله بیشترین تلفات را هم دارند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: بنابراین طرح موضوعاتی مانند ساخت و سازهای مسکن مهر همان چیزی است که مردم مطرح می کنند و این موضوع باید رسیدگی و دقت شود تا تمامی شرایط ایمنی در ساخت و سازها رعایت شود. همیشه یک دولت باقی نمی ماند بلکه دولت های بعدی هم می آیند و در چنین شرایطی انتقادات مشخص می شوند.

جلودارزاده با تاکید بر این‌که مسئله ساخت‌وسازها باید بطور ریشه‌ای بررسی شود، مدعی شد: در منطقه‌ای از مسکن مهر تهران هم جابجایی منابع مالی وجود داشت که باعث نارضایتی‌های زیادی شد. نمی‌توانیم از دولت بخواهیم تمام ندانم‌کاری‌هایی که انجام شده را از منابع مردم پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: حداقل کار این است که خاطیان شناسایی و مجازات شوند تا برای همه دولت‌ها درس عبرت باشد و امیدوار هستم که بیشترین تمرکز مسئولین در رسیدگی به حادثه دیدگان زلزله اخیر باشد.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: مسکن مهر یک پروژه ملی بوده و فقط مختص منطقه زلزله‌زده نیست. در همه شهرها وجود دارد لذا باید ستادی تشکیل شده و بررسی‌های خود را انجام دهد تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید