Performancing Metrics

مبارزه با پولشویی مغفول مانده | اتاق خبر
کد خبر: 402351
تاریخ انتشار: 27 آبان 1396 - 20:40
مشاور معاون امور اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد
مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تاکنون مبارزه با پولشویی در کشور مغفول مانده و باید از یک جایی این موضوع آغاز و شفافیت ایجاد شود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جمشید گلپور امروز ۲۷ آبان ماه در کارگاه آموزشی مبارزه با تروریسم و تامین مالی تروریسم در سنندج، با اشاره به اینکه پولشویی به درآمدهای خلافی که مسیر قانونی را در اقتصاد پیدا کرده‌اند اطلاق می‌شود اظهار کرد: باید با این پدیده با جدیت مبارزه شود.

وی با اشاره به اینکه پولشویی فضای کسب و کار را ناامن می‌کند و بر همین اساس، اصناف در راستای مبارزه با آن باید با حساسیت تمام مشاهدات غیرمعقول را در معاملات بزرگ گزارش کنند افزود: اصناف به منظور جلوگیری از پولشویی در مرحله نخست باید مبارزه جدی خود را با این پدیده آغاز کنند.

مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت اعلام کرد: در مبارزه با پولشویی باید مسیرها را برای سوءاستفاده پولشویان بسته و عرصه را تنگ کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید بخش خصوصی وارد عرصه مبازره با پولشویی ‌شود بیان کرد: تاکنون مبارزه با پولشویی در کشور مغفول مانده است و باید از یک جایی این موضوع آغاز و شفافیت ایجاد شود.

گلپور با اشاره به برخی از جرائمی که در کشور به پولشویی منتهی می شود، مطرح کرد: پولشویی از جرائمی است که با جدیت بیشتری با آن برخورد شده و این موضوع موجب جلوگیری از پولدار شدن یک شبه و فرار مالیاتی می‌شود.

وی افزود: قاچاق مواد مخدر، قاچاق سوخت، قاچاق کالا و ارز، رشوه، اختلاس و مشروبات الکلی از جمله جرائمی است که منجر به پولشویی می‌شود.

مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه به اهداف این کارگاه آموزشی اشاره کرد و گفت: صنوف مشمول این طرح شامل مشاورین املاک، نمایشگاه های اتومبیل، طلا و جواهر، سنگ‌های قیمتی و فرش دستباف بوده و قصد داریم با اطلاع رسانی به صنوف، مسیر متخلفان پولشویی را تنگ کرده که آنها حداقل در حوزه اصناف به هدف خود نرسند.

وی یادآور شد: با توجه به گزارش نظارت‌های بخش‌های مالی شامل بانک‌ها و موسسات مالی کشور، متخلفین پولشویی با شگردهای جدید به سمت بخش‌های غیرمالی که اصناف هستند روی آورده‌اند و ما اگر بتوانیم این بخش را برای آنان ناامن کنیم دیگر جایی برای تخلفات پولشویی در سطح کشور باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید