Performancing Metrics

پس‌لرزه سياسي | اتاق خبر
کد خبر: 402405
تاریخ انتشار: 29 آبان 1396 - 09:44
ويديويي از وحيد حقانيان كه خبرساز شد
بازتاب گسترده اظهارات معاون بررسي‌هاي ويژه دفتر رهبري درخصوص اسحاق جهانگيري، حقانيان را وادار به واكنش كرد.

«سياسي‌اش كردند. زود رفتند سراغ مسكن مهر... خدا لعنت كند معاول اول رييس‌جمهوري، آقاي جهانگيري را... نخستين تخم لق سياسي را ايشان گذاشت و زود در جلسه اقتصاد مقاومتي اعلام كرد مسكن مهر... اصلا چه ربطي دارد؟ ١٠ تا ١٢ ميليون كساني كه در مسكن مهر [زندگي مي‌كنند] را متزلزل مي‌كنند... مسكن مهر مشكلي ندارد. ٢٧ نفر از كارشناسان نظام مهندسي زنجان آمدند و گفتند مشكلي ندارد زلزله٦/٧ ريشتري خيلي وحشتناك است... همه‌چيز را كن فيكون مي‌كند... مردم گرفتاري دارند تو شروع كردي از مسكن مهر… چه ارتباطي دارد؟...»
مردي با باراني سبز با عينكي چارگوش و موهاي كم‌پشت در جمعي چند نفره، بدون گارد حفاظتي ويژه تصوير يكي از سرداران تاثيرگذار بيت رهبري به مثابه مركز ثقل حاكميت است كه در قصر شيرين و سرپل ذهاب معاون اول رييس‌جمهوري را لعن و نفرين مي‌كند. اين تصوير سردار وحيد حقانيان، معاون امور بررسي‌هاي ويژه دفتر رهبري است كه روز پنجشنبه به استان حادثه‌ديده كرمانشاه سفر كرد.
تصوير همان تصوير است. تصوير «سردار وحيد» در ميان حادثه‌ديدگان نخستين‌بار نيست كه از سوي رسانه‌ها منتشر مي‌شود. او پيش از اين در همين هيات و هيبت ميان حادثه‌ديدگان معدن يورت گلستان رفت. لباس امداد به تن كرد و با معدنچيان يورت به گفت‌وگو نشست. «سردار وحيد» چند ماه قبل از آن هم دوشادوش قاليباف كه دي ٩٥ هنوز شهردار تهران بود به خيابان فردوسي رفت تا روند خاموش شدن آتش و آسيب‌ديدن «پلاسكو» را به صورت «ويژه» بررسي كند. تصوير او باز هم در رسانه‌ها منتشر شد. تصوير همان تصوير است. مردي كه شايد بتوان گفت دهه ٧٠ به اين‌سو روزهاي پررنگ شدنش در فضاي سياسي كشور بود بدون گارد حفاظتي ويژه در ميان حادثه‌ديدگان حاضر و در مدت اخير بيش از همه اين سال‌ها ديده‌ مي‌شود. گويي بر مسووليت او چيزي افزوده شده كه حالا بيش از رفت‌و‌آمد به وزارت كشور در روز يا شب انتخابات در زمان بحران «فرستاده ويژه» است.
با اين حال اين‌بار همه‌چيز كمي متفاوت است. تا پيش از اين شايد تنها فريم‌هاي عكسي از او و خط و خبري از حضورش در رسانه‌ها منتشر مي‌شد اين‌بار نه اينكه ترجيح بدهد سخنانش اينچنين در فضاي مجازي دست به دست و قضاوت شود بلكه آن‌طور كه خودش روز جمعه مدعي شد «ناخواسته» چند ثانيه‌اي از حرف‌هاي تند و تيزش عليه معاون اول رييس‌جمهوري در فضاي مجازي چرخيد.
از همين روي شايد «سردار وحيد» به فاصله يك روز بعد توضيحاتش در مورد اين لعن و نفرين و آنچه «تخم لق سياسي» توصيف كرده ‌بود را با فارس درميان گذاشت. تلاش كرد مواضعش را حفظ كند اما ادبياتش را اصلاح كرد. او توضيح داد كه روز پنجشنبه در جريان بازديد از مناطق آسيب‌ديده سرپل ذهاب و قصر شيرين و در ميان جمع محدودي از «جهادگران» سخناني گفته است كه علي‌الظاهر به معاون اول رييس‌جمهوري برخورده است در حالي كه ٢٥ سال با جهانگيري همكار بوده و قصد توهين و جسارت نداشته است.
حقانيان در خلال اين توضيحات بر خصوصي بودن اين جمع و اينكه قرار نبوده صحبت‌هايش منتشر شود، اصرار دارد اما همچنان تاكيد كرده است كه نبايد موضوع را سياسي كرد.
اظهارات وحيد حقانيان كه در حال لعن و نفرين معاون اول به دليل انتقاد از مسكن مهر به فاصله كوتاهي از انتشار اظهارات مجتبي نيك‌كردار، معاون عمراني استاندار كرمانشاه با ايلنا منتشر شد كه در اين گفت‌وگو از كشته شدن بيش از ١٠٠ نفر ساكنان مسكن مهر خبر داد. پس از انتشار سخنان سردار وحيد هم معاون عمراني استاندار كرمانشاه ترجيح داد با خبرگزاري دانشجو گفت‌وگو كرده سخنان منتشر شده به نقل از خود را تحريف شده ‌بخواند.
به هر روي به نظر مي‌رسد كه تحليل «فرستاده ويژه» از خسارات به مسكن‌هاي تعاوني با دولت متفاوت است. سردار وحيد آن طور كه در گفت‌وگو با فارس تاكيد دارد بر اين باور است كه بخشي از اين منطقه از جمله محل مسكن مهر روي گسل بوده كه بسياري از خانه‌هاي بتني كه توسط خود مردم هم ساخته شده كاملا فرو ريخته اما سازه مسكن مهر سالم است. از همين روي نبايد ١٢ ميليون ساكنان مسكن مهر را با مشكل مواجه كنيم. در حالي كه اسحاق جهانگيري، نماينده دولت در مناطق زلزله زده مي‌گويد مسكن مهر بيشترين آسيب را ديده است.
به هر روي «مسكن مهر» لااقل در كرمانشاه بنابر آنچه محمدرضا حبيبي، عضو هيات‌مديره نظام مهندسي چندي پيش به روزنامه ايران گفت:  در زمان وزارت علي نيكزاد براي كاهش هزينه‌هاي مسكن مهر مجريان ذي‌صلاح در تمام كشور از اين پروژه‌ها حذف شدند و همچنين براي كاهش هزينه و افزايش سرعت ساخت نظارت سازمان نظام مهندسي در برخي استان‌ها حذف شد. به همين دليل شايد ريزش ديوار جداكننده به خاطر ملات با درصد سيمان كم و بي‌كيفيت اتفاق افتاده است. شرايطي كه بيش از سياسي بودن، انتقادي تخصصي است. نقدي كه حتي لعن و نفرين سردار وحيد هم باعث نشد اسحاق جهانگيري بر آن اصرار نداشته‌باشد و از طرح آن خودداري كند. كما اينكه معاون اول رييس‌جمهوري در جلسه ستاد مديريت بحران كشور كه پنجشنبه گذشته برگزار شد بار ديگر تاكيد كرد در مواردي كه ساختمان‌هاي نوساز يا بناهايي كه مستحكم‌سازي شده‌اند، تخريب مي‌شوند، بدين معناست كه اشكالاتي وجود دارد و بايد پيمانكاران و سازندگان اينگونه بناها مورد بازخواست قرار گيرند چرا كه موارد ايمني در احداث ساختمان‌ها رعايت نشده است.
او حتي پيشنهاد داد با توجه به زلزله‌خيز بودن ايران در هر استان ستاد بحران مجهز و قوي وجود داشته باشد و آسيب‌شناسي دقيقي در خصوص ساختمان‌ها و بناها صورت گيرد تا اشكالات و ضعف‌ها برطرف شود.
كرمانشاه بحراني‌ترين روزها را سپري مي‌كند. روزهايي نزديك به سرماي زمستان با خانه‌هايي كه بر سر مردمانش آوار شده است. تمام ارگان‌ها و نهادهاي دولتي، غير دولتي، نظامي، سمن‌ها و... براي بازگشت آرامش و كاهش اندوه بازماندگان اين حادثه در تلاش هستند. با اين حال اين وحدت رويه براي تسكين كرمانشاه خالي از بحث‌ و حرف و حديث‌ نبوده و‌ نيست.
از سخنان اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري تا سردار وحيد حقانيان، فرستاده ويژه رهبري به كرمانشاه بحث بر سر اين است: دولت عدالت‌ورز محمود احمدي‌نژاد براي مردمي فرودست «مسكن بنا كرده است يا سرپناهي غير ايمن؟» موضوعي كه گرچه بايد از سوي مراجع ذي‌صلاح مورد بررسي قرار گيرد اما نبايد همراهي تمام اركان نظام براي كمك‌رساني به مناطق آسيب‌ديده را مختل كرده و به حاشيه ببرد. اما ماجراي اين جدال كه تا لعن و نفرين نماينده ويژه رهبري و سپس عذرخواهي او انجاميد از كجا شروع شد؟
مسكن مهر؛ از ساخت دولت سابق تا شكايت دولت وقت
اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهوري در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي يك روز پس از زلزله كرمانشاه بيشترين خانه‌هاي تخريب شده در اين استان را مسكن مهر خواند و از وزير راه و شهرسازي خواست تا با دقت اين موضوع كه چرا خانه‌هاي نوساز تا اين حد آسيب پذير بوده‌اند، بررسي كند.
فرداي همان روز حسن روحاني راهي كرمانشاه شد. از مناطق آسيب‌ديده بازديد و در جمع مردم سخنراني كرد. روحاني هم در جلسه ستاد مديريت بحران استان و در جمع مردم از ساختمان‌هاي تعاوني و دولتي گفت كه زمان زيادي از احداث آنها نگذشته اما بر سر مردم آوار شده است.
روحاني گرچه در روز سفر به كرمانشاه تاكيد كرد كه در زمان وقوع حوادث نبايد به دنبال ريشه‌هاي وقوع اتفاق بگرديم، چرا كه بر همه آن دلايل واقف نيستيم با اين حال تاكيد كرد بايد اشكالات و كاستي‌هاي موجود در ساخت اين بناها بررسي شود و دولت مطمئنا اين مسائل را دنبال كرده و مقصران را شناسايي و به مردم معرفي خواهد كرد. روحاني همچنين به سراغ طرح اوليه مسكن مهر رفت و با كنايه گفت به هر ميزان كه كار را به مردم واگذار كنيم، آنها خودشان اقدامات را بهتر، زودتر، ارزان‌تر و دقيق‌تر انجام خواهند داد... اگر خود مردم خانه خود را بسازند، بهتر از اين است كه ما بخواهيم براي آنها مسكن ايجاد كنيم.
از زماني كه روحاني بررسي مشكلات و كاستي‌هاي اين بناها را وعده داد و گفت قاصران شناسايي و به مردم معرفي مي‌شوند پويشي براي شكايت از پيمانكاران مسكن مهر به راه افتاد. برخي وكلا از پذيرفتن وكالت مالكين اين ساختمان به صورت رايگان خبر دادند و برخي ديگر اعلام كردند به عنوان يك شهروند اقامه دعوي خواهند كرد. همزمان با اظهارات روحاني، عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور هم در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران كرمانشاه از دستگا‌ه‌هاي اجرايي خواست تا از پيمانكاراني كه ساختمان‌هاي مقاوم براي آنها نساخته‌اند، شكايت كنند.
البته اين اعتراض‌ها به دولتي‌ها ختم نشد. بهارستان‌نشيناني هم بودند كه خط انتقادات‌شان از پيمانكاران با دولت مشترك بود و به بعد تخصصي ماجرا نيز نيم‌نگاهي داشتند. محمد دامادي، عضو كميسيون عمران از جمله نمايندگاني بود كه به تدبير٢٤ گفت «بايد براي ساخت و ساز كشورمان عزاي عمومي اعلام كنيم» و «جان انسان در ايران مهم نيست.» و البته تاكيد كرد «قانون برخورد با مسببان وجود دارد، اما براي يك بار هم مشاهده نشده كه پس از روي دادن حوادث بررسي‌هاي لازم صورت گيرد.»
عبدالكريم حسين‌زاده، ديگر عضو كميسيون عمران مجلس هم به «خانه ملت» گفت: «تخريب ساختمان‌هاي نوساز مسكن مهر در زلزله نشان داد كه انتقادات وارده به اين طرح نه تنها حب و بغض سياسي نبوده بلكه كاملا كارشناسي است.»
همچنين شهرام كوسه‌غراوي، عضو ديگر كميسيون عمران هم مدعي شد: «در بسياري از موارد نظارت‌ بر ساخت مسكن‌هاي مهر توسط شركت‌هاي تعاوني انجام شده» و «بسياري از اوقات مهندسين ناظر به آن شكلي كه بايد نظارت‌ها را انجام مي‌داده‌اند، به وظيفه خود عمل نكرده و در چرخه نظارت حضور نداشته‌اند.»
در اين ميان قوه قضاييه هم دست به كار شد؛ با دستور دادستان اسلام‌آبادغرب، پيمانكار بيمارستان جديد اين شهر كه در زلزله تخريب شده بازداشت شد. گرچه حسن قاضي‌زاده‌هاشمي، وزير بهداشت نيز پيش از اين اقدام اعلام كرد كه برخي از مراكز درماني در استان كرمانشاه مانند بيمارستان‌هاي سرپل‌ذهاب و اسلام‌آباد غرب آسيب ديدند كه حتما عليه پيمانكاران و مجريان اين بيمارستان‌ها اقامه دعوي مي‌شود.
با وجود اينكه همه دستگاه‌ها و نهادها به شيوه‌اي معمول در چنين شرايطي بايد بخشي از انرژي و زمان خود را براي مشخص شدن قاصر و تقصير و ميزان قصور صرف كنند با اين حال از منظر معاون امور بررسي‌هاي ويژه دفتر رهبري اين جهانگيري بوده كه «تخم لق سياسي» شدن زلزله را كاشته است. از همين روي يك روز با شور و حرارت بر او مي‌تازد اما به فاصله ٢٤ ساعت بعد مي‌گويد قصد جسارت نداشته است. با اين وجود انتقاد از ادبيات و لحن سردار وحيد بدون نگاهي سياسي و جناحي از سوي بسياري سياسيون شنيده‌شد.
سردار وحيد در بوته نقد
اغلب اعتراضات به «لحن» بود و ادبيات نامناسبي كه در مورد معاون اول رييس‌جمهوري به كار برده‌شد. با اين حال جنجال فيلم منتشر شده در فضاي مجازي باعث شد تا نقد تخصصي بسياري از دولتمردان تا نمايندگان مجلس و صاحب‌نظران پس از اين اظهارات به حاشيه‌اي سياسي مبدل شود و در ورطه‌اي بيفتد كه رنگ و بوي جناحي و سياسي دارد.
مرد واكنش‌هاي جنجالي، از زماني كه كليد ساختمان شيشه‌اي جام‌جم و صندلي رياست را تحويل داده گويي رويكردي متفاوت پيش گرفته است. گاهي آنچه عزت‌الله ضرغامي در فضاي مجازي مي‌نويسد با ضرغامي دوران صدرات بر صداوسيما فاصله معناداري دارد.
او در واكنش به ادبيات سردار وحيد در كانال تلگرامي خود نوشت: آقايي كه من در طول اين سال‌ها شناخته‌ام، همواره دعاگوي مسوولان بوده‌اند. (حتي به اسم و در نماز شب) ... از ايشان آموخته‌ام كه اگر محتواي خوب را نمي‌توانم در قالب خوب بيان كنم، همان بهتر كه كل آن را ترك كنم.
حسام‌الدين آشنا، معاون فرهنگي رييس‌جمهوري ترجيح داد با كنايه و در چند كاراكتر كوتاه حرفش را در توييتر به زبان آورد. آشنا نوشت: «ادب مرد به از قدرت اوست؛ از ايستادن در كنار بزرگان، لزوما بزرگ نمي‌شويم!»
محمود نادري، معاون اطلاع‌رساني معاون اول رييس‌جمهوري هم از چهره‌هاي نزديك به معاون اول بود كه در مورد اتفاقات روز پنجشنبه اظهارنظر كرد. او هم توييتر را انتخاب كرد و نوشت: «روزگار غريبي است. به جاي مجازات مقصران ساخت ساختمان‌هاي بي‌كيفيت كه در زلزله كرمانشاه تخريب شدند، #معاون_اول_رييس_جمهور به خاطر دستور رسيدگي كارشناسي موضوع باانواع دروغ‌پردازي‌ها، ناسزاها ونفرين‌ها نواخته مي‌شود و او نجيبانه صبر مي‌كند. از خدا جوييم، توفيق ادب، بي‌ادب، محروم ماند از لطف رب.» غلامعلي جعفرزاده و حشمت‌الله فلاحت‌پيشه هم ازجمله نمايندگان اصولگراي مجلس بودند كه نسبت به اين اظهارات واكنش نشان دادند. جعفرزاده كه به امتداد گفته‌بود ثابت شد در كنار بزرگان نشستن ادب نمي‌آورد. او خواستار حلاليت طلبيدن و عذرخواهي سردار وحيد از اسحاق جهانگيري شد تا ماجرا حل و فصل شود.  فلاحت‌پيشه در گفت‌وگو با اعتمادآنلاين اختلافات سياسي و مديريتي را دليل اتفاقات دو روز اخير دانست. او كه حوزه انتخابيه‌اش در حال حاضر درگير آسيب‌هاي پس از زلزله است البته تاكيد كرد كه حتما در آينده قانون تكليف كساني‌كه تخلف كردند را روشن مي‌كند اما آقايان در قالب قانوني، حقوقي و فني دنبال مقصر بگردند اما وقت و انرژي كشور را با طرح مسائل اختلافي مديريتي و سياسي هدر ندهند و مردم را مايوس نكنند.  محمدتقي فاضل ميبدي، استاد حوزه و عضو مجمع محققين و مدرسين قم هم نهادي كه سردار وحيد در آن مشغول به فعاليت است را سمبل اخلاق و آرامش خواند و خواستار عذرخواهي حقانيان از جهانگيري شد.  در اين ميان اصلاح‌طلبان همچون برخي اصولگرايان به نقد ادبيات سردار وحيد پرداختند. محمود صادقي، نماينده عضو فراكسيون اميد در توييتر خود نوشت: «كاش كساني كه افتخار مصاحبت با رهبر معظم انقلاب را دارند در رعايت ادب و نزاكت به معظم‌له تاسي مي‌كردند؛ حسنات الابرار سيئات المقربين.» علي شكوري‌راد، دبيركل حزب اتحاد ملت ايران هم ازجمله چهره‌هاي اصلاح‌طلبي بود كه در نقد خود به جايگاه سردار وحيد اشاره كرد و گفت: «اگر آقاى حقانيان كه تصوير او هميشه در كنار مقام معظم رهبرى ديده مى شود بابت لعنت كردن، علنا خطاى خود را نپذيرد، لعنت كردن در ادبيات سياسي كشور رسميت مى‌يابد.» برخي هم ترجيح دادند بيش از توجه به لحن و ادبيات به موضوع مورد بحث جهانگيري و حقانيان اشاره كنند. محمد رحيم نوروزيان، فرماندار مشهد با انتشار يادداشتي كوتاه در صفحه اينستاگرام خود نوشت اين تخم لق زماني گذاشته شد كه چشم بر بي‌تدبيري‌ها در دولت به اصطلاح مهر بسته شد.
در ميان همه واكنش‌ها برخي هم بودند كه سكوت را ترجيح دادند. احمد توكلي، نماينده اصولگراي مجلس نهم كه او هم از جمله چهره‌هاي اين جريان سياسي است كه پس از ترك كرسي بهارستان اظهارات متفاوتي دارد به اعتمادآنلاين گفت به رسانه‌ها توصيه مي‌كنم تا اين موضوع را پيگيري نكنند و به آن دامن نزنند. البته تنها احمد توكلي نبود كه اظهارنظري عجيب در مورد حواشي روز پنجشنبه داشت. علي لاريجاني، رييس مجلس كه قريب به يك هفته پس از زلزله راهي كرمانشاه شد تا روز جمعه با آسيب‌ديدگان ديدار و گفت‌وگو كند نه به نقد مسكن مهر پرداخت و نه از آن حمايت كرد بلكه تاكيد داشت به برخي مكان‌ها مانند مسكن‌مهر سرپل ذهاب كه خسارت بيشتري ديده بايد كمك فراواني شود تا عمليات تعمير آن انجام شود.
نفرين يا وحدت؟
ايران روزهاي بحران‌زده‌اي همچون امروز كرمانشاه كم نداشته است. روزهايي كه تنها و تنها با همراهي تمامي نهادها و ارگان‌ها روند حل مشكلات روي غلتك افتاده‌ و شرايط به تدريج تغيير كرده است. زمان‌هايي كه ارتش و سپاه، دولت و مجلس و دستگاه قضا، بنيادها و سازمان‌هاي دولتي و سمن‌ها شايد در خدمات‌رساني متفاوت عمل كنند اما لااقل در كلام، وحدت و همدلي را ترجيح مي‌دهند.
از همين روي شايد صحبت‌هاي كسي همچون «سردار وحيد» كه از دل بالاترين مركز حكمراني نظام براي حل و فصل مشكلات به صحنه مي‌آيد؛ آن هم در شرايط كنوني بيش از هر چيز لعن و نفرين را به ادبيات سياسي مي‌افزايد، آن هم در نظام جمهوري اسلامي كه از ابتدا تاكنون مشق وحدت را به كارگزارانش توصيه كرده و مي‌كند؛ موضوعي كه به وضوح در ادبيات سياسي آن هم ديده مي‌شود.
امام خميني از زمان آغاز نهضت انقلاب اسلامي «وحدت» را وارد ادبيات سياسي كردند چرا كه بر اين باور بودند اين وحدت است كه ضامن نظام و حافظ ارزش‌هاي آن است. پس از آن رهبري انقلاب هم بر محور وحدت ميان كارگزاران نظام تاكيد بسياري داشتند. چه آنكه حتي در روند مرسوم نام‌گذاري سال در نخستين روز بهار ١٣٩٤ آن سال را «دولت و ملت، همدلي و همزباني» نام نهادند؛ درست همان سالي كه كشور در مسير سخت و بحراني توافق هسته‌اي با قدرت‌هاي جهاني قرار داشت.
از همين روي در شرايط سخت و بحراني، چه سياسي باشد و چه طبيعي، كنش‌ها و واكنش‌هاي سياسي تنها مي‌تواند به دورماندن از اصل بحران بينجامد مانند آنچه حواشي روز پنجشنبه مصداقش بود. حواشي‌اي كه به نظر مي‌رسد با «قصد جسارت نداشتم» پايان يافته باشد.

 

ديوار كوتاه معاون اول

گويا ديواري كوتاه‌تر از ديوار معاون اول نيست كه در بحران زلزله از آن بالا بروند؛ يا لعن و نفرين نثارش كنند يا او را نشانه بگيرند تا با اخبار كذب اقدامات دولت در مديريت بحران را زير سوال ببرند.
فاطمه رهبر از اعضاي شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در صفحه مجازي خود به نقل‌قولي از بازوند، استاندار كرمانشاه اشاره كرد و نوشت: «بازوند، استاندار كرمانشاه گفته شب زلزله به جهانگيري زنگ زدم گفت تو جشن تولد رييس‌جمهور هستيم فردا پيگير ميشيم... دوستاني كه انگشتاشون بنفش بود حالا كجاييد!؟»
پرويز اسماعيلي، معاون اطلاع‌رساني دفتر رياست‌جمهوري از نخستين نفراتي بود كه نسبت به اين خبر كذب واكنش نشان داد. او در توييتي به گفت‌وگوي خود با استاندار كرمانشاه اشاره كرده و نوشت «آقاي بازوند، استاندار پرتلاش كرمانشاه از لحظه اول ميان مردم زلزله‌زده، هماهنگ با رييس‌جمهور و همراه ساير نيروهاي خدوم امدادي، سپاه، ارتش، اورژانس و هلال‌احمر و… بوده است. صبح با ايشان تماس گرفتم سرپل ذهاب بود. دروغ را شنيده بود اما گفت رسيدگي به مردم مهم‌تر از پاسخگويي است.»
او در توييتي ديگر به هزينه چنين بي‌اخلاقي‌هايي براي جريان اصولگرا اشاره كرد و گفت «هم در سوگ پيامبر اخلاق هم در سوگ اخلاقيم. آيا بزرگان اخلاق‌مدار جريان اصولگرا هزينه سنگين اين‌گونه دروغ‌ها براي كشور را مي‌پذيرند؟»
گرچه بعد از دست به دست شدن اين ادعا استاندار كرمانشاه باز هم مستقيما به ماجراي كذبي كه فاطمه رهبر منتشر كرده‌بود ورود نكرد اما روابط عمومي استانداري به صورت رسمي واكنش نشان داد. روابط عمومي و امور بين‌الملل استانداري كرمانشاه مطلب منتشر شده در برخي شبكه‌هاي اجتماعي به نقل از استاندار كرمانشاه را تكذيب كرد و انتشار اين خبر را به دور از انسانيت، مروت و حب ميهن توصيف كرد و البته در اين اطلاعيه انتشاردهندگان اين خبر را در پي دلسرد كردن ملت وفادار از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و ايجاد تنش در استان و كشور خواند.
پس از تكذيب‌هاي پي‌درپي فاطمه رهبر كه گويي به دروغ بودن خبر پس از اشاعه آن پي برده‌ بود، راه عذرخواهي پي گرفت. او در كانال تلگرامي خود در مورد اين اتفاق توضيح داد: «توييت منتسب به بنده درباره مكالمه جناب جهانگيري و استاندار كرمانشاه اشتباه ادمين صفحه توييتر بنده بوده و منبع اصلي اين توييت، توييتر شخص ديگري بوده كه ادمين بنده اشتباها اين مطلب را از صفحه شخص مذكور برداشته و منتشر كرده است.» او عامل اصلي جريان‌دهي به اين موضوع را كانال آمدنيوز دانست و توجيه كرد اهداف مشخص به دنبال انتشار چنين مطلبي بوده است.
 رهبر همچنين مدعي شد كه پليس فتا هم در حال پيگيري جهت شناسايي عامل اصلي انتشار چنين مطلب كذبي است و كارشناسان پليس فتا با عامل يا عوامل انتشار چنين اخبار نادرست و مخربي برخورد خواهند كرد. او در پايان توضيحاتش هم به خاطر آنچه اشتباه غيرعمد توصيف كرد از دولت به‌خصوص شخص جهانگيري عذرخواهي كرد.
پس از اين اتفاق و اتهام‌زني محمد مهاجري، روزنامه‌نگار اصولگرا از جمله چهره‌هايي بود كه به آن واكنش نشان داد و نوشته‌اي كوتاه خطاب به نبي حبيبي، دبيركل موتلفه نوشت.
او كه يادداشتش خطاب به حبيبي موتلفه را با اين جمله آغاز كرد «هربارگفته‌ام بعضي از ما اصولگرايان خاك اصولگرايي را به توبره كشيده‌ايم، رگ گردن دوستان اصولگرا بيرون مي‌زند. اما از بدشانسي، پشت سر هم برايش شاهد پيدا مي‌شود.» در پايان خطاب به حبيبي گفت «آقاي حبيبي، دبيركل محترم حزب موتلفه اسلامي! كلاه‌تان را بگذاريد بالاتر. غارت اصولگرايي به شوراي مركزي‌تان هم رسيده. مبارك است حاج آقا! موتلفه هنوز هم متدين‌ترين تشكل در ميان ما اصولگراهاست. وقتي دروغ و تهمت به اين بزرگي از قلم يك عضو ارشد حزب سر مي‌زند، واي به حال...»

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید