Performancing Metrics

بازارهای آسیایی با عقب نشینی وال‌استریت آرام شد | اتاق خبر
کد خبر: 402446
تاریخ انتشار: 29 آبان 1396 - 19:50
در شروع معاملات هفتگی بازارهای جهانی؛
روز دوشنبه سهام آسیایی معاملات این هفته خود را تحت فشار عقب‌نشینی وال‌استریت در بحبوحه وضعیت نامعین اصلاحات مالیاتی، در وضعیت نامساعدی آغاز کرد؛ اما یورو با تحولات آلمان افت کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز دوشنبه سهام آسیایی معاملات این هفته خود را تحت فشار عقب‌نشینی وال‌استریت در بحبوحه وضعیت نامعین اصلاحات مالیاتی، در وضعیت نامساعدی آغاز کرد، درحالی که یورو با به بن‌بست رسیدن مذاکرات ائتلاف آلمان، دچار افت شد.

شاخص گسترده سهام آسیا اقیانوسیه در خارج ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، در معاملات اولیه خود تقزیا بدون تغییر بود.

سهام استرالیایی ۰.۲ درصد پایین‌تر معامله شد درحالی‌که نیکی ژاپن هم ۰.۱ درصد افت کرد.

این درحالیست که در پایان روز جمعه میانگین صنعتی داوجونز ۰.۴ درصد ارزش خود را از دست داد، اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۰.۳ درصد افت کرد و کامپوزیت نسدق ۰.۲ درصد پایین‌تر بسته شد.

مجلس نمایندگان آمریکا ورژن اصلاحات مالیاتی خود را تصویب کردند که از پنج‌شنبه مالیات‌های شرکتی را کاهش خواهد داد اما سنا همچنان به بحث‌وجدل در مورد لایحه مالیاتی خود ادامه می‌دهد و سرمایه‌گذاران درمورد این‌که کنگره بتواند به یک درک متقابل دست یابد، نامطمئن هستند.

در مقابل ین دلار با افزایش اندک ۰.۱ درصدی خود به نرخ ۱۱۲.۱۴ ین رسید.

شاخص دلار که نرخ این پول سبز رنگ را در برابر ۶ ارز رقیب دنبال می‌کند، ۰.۳ درصد به خود افزود و به رقم ۹۳.۹۴۱ رسید در همین حال یورو ۰.۴ درصد افت کرد و به نرخ ۱.۱۷۴۴ دلار رسید.

به دنبال انتخاباتی که باعث تضعیف موقعیت صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل شده بود، روز یکشنبه مذاکرات بین ۴ حزب آلمان برای تشکیل دولت ائتلافی، پس از خارج شدن دموکرات‌های آزاد طرفدار تجارت از مذاکرات، با اشاره به اختلافات غیرقابل حل، به نتیجه نرسید.

این تصمیم دموکرات‌های آزاد به معنای آن است که مرکل یا مجبور است با حزب سبزها یک دولت اقلیت تشکیل دهد و یا یک انتخابات جدید انجام خواهد شد.

در بازار فلزات گران‌بها شاخص طلا، اسپات‌ گلد، پس از این که روز جمعه با نرم شدن دلار به علت نامشخص بودن وضعیت اصلاحات مالیاتی، به بالاترین میزان یک‌ماهه خود جهش کرده بود، با ۰.۱ درصد افت به قیمت هر اونس ۱۲۹۲.۷۰ دلار رسید.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید