Performancing Metrics

بررسی عملکرد وزارت نفت در مورد تحویل قیر به دستگاه‌ها در بودجه ۹۷ | اتاق خبر
کد خبر: 402447
تاریخ انتشار: 29 آبان 1396 - 20:06
در کمیسیون برنامه و بودجه صورت گرفت؛
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از بررسی عملکرد بند هـ تبصره یک قانون بودجه سال۹۶کل کشور (موضوع تحویل قیر) به دستگاه‌های اجرایی جهت انجام وظایف محوله در جلسه عصر امروز این کمیسیون خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدرضا تابش افزود: بنا به گزارش وزارت نفت از 3000 میلیارد تومان معادل ریالی چهار میلیون تن قیر بنا به نظر دولت 20  درصد سهمیه کسر شده و از 80 درصد باقیمانده سهم وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف برای ۹ ماه و 75 درصد به بنیاد مسکن، سازمان امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، وزارت راه واگذار شده و سهمیه سازمان جنگل‌ها نیز به میزان ۵۰ درصد تامین شده و مابقی آن پس از اعلام نظر درخصوص کارآیی مالچ نفتی یا قیر امولسیونی تحویل خواهد شد.

وی یادآور شد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عملکرد وزارت نفت را درخصوص عمل به تعهد قانونی خویش مثبت ارزیابی کردند و خواستار آن شدند تا با اصلاح قانون، صد درصد قیر پیش بینی شده در قانون بودجه سال ۹۶ به سازمانها و وزارتخانه‌های مختلف تحویل شود تا وقفه‌ای در ایفای تعهدات و مسئولیتها پیش نیاید.

در این جلسه، افشانی معاون عمرانی وزارت کشور سهم 13 درصدی وزارت کشور برای هزار شهر را ناچیز خواند و گفت: تاکنون معادل ۲۳۴ میلیارد تومان قیر تحویل وزارت کشور شده و بر اساس شاخص‌های تعیینی بین شهرداریهای استانها توزیع شده است.

امیریانی معاون وزیر راه نیز اظهار کرد:  از ۵۴ درصد سهم قیر وزارت راه، ۱/۵۱۲/۰۰۰ تن سهم وزارت راه می شود که تاکنون ۹۷۲ میلیارد تومان معادل۹۲۰ هزارتن قیر برای راههای روستایی، شهرها و راه‌های عبوری از شهرها (کمک به شهرداریها) براساس شاخص‌هایی اختصاص یافته است.

معاون بنیاد مسکن نیز بر اثربخش بودن توزیع قیر رایگان در توسعه مناطق روستایی در سال گذشته و امسال اظهار داشت: از ۱۷ درصد سهمیه بنیاد مسکن از  ۳۰۰۰ میلیارد تومان قیر، تاکنون ۶۰ درصد معادل ۳۰۶ میلیارد تومان قیر تحویل و برای آسفالت معابر روستایی و بهسازی روستاها در سطح کشور، توزیع شده است.

سازمان نوسازی مدارس نیز اعلام کرد از ۳ درصد قیر سهمیه این سازمان،۱۰۰ درصد به میزان ۶۰ هزار تن و معادل ۷۲ میلیارد تومان تحویل و در سراسر کشور توزیع شده است.

در پایان این نشست، معاون سازمان جنگلها باتوجه به اینکه فعلا امکان مصرف مالچ وجود دارد و قیرابه مورد مصرف نمی باشد و همچنین با توجه به بارندگی در ماه‌های آبان و آذر، از ۱۳درصد سهمیه ۳000 میلیارد تومان قیر رایگان معادل۳۱۲ میلیارد تومان در ۶ ماهه اول سال ۱۵۶‌میلیاردتومان اختصاص یافته که امیدواریم با رفع مشکلات فرارو، سهمیه کامل اختصاص یابد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید