Performancing Metrics

وزن چانه‌های نان تغییر نمی‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 402472
تاریخ انتشار: 30 آبان 1396 - 15:56
در پی افزایش قیمت
رییس انجمن آردسازان از پرداخت زیان آردسازان از سوی دولت برای ثابت ماندن قیمت آرد خبر داد و گفت: در پی تغییر قیمت نان، وزن چانه‌های نان تغییر نمی‌کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمدرضا مرتضوی در حاشیه مراسم چهاردهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس توافقی که با دولت صورت گرفته، قرار است زیان انباشت کارخانه‌های آردسازی از شهریور پارسال به صورت نقدی یا تامین گندم به جای آن پرداخت شود که براین اساس دیگر افزایش قیمت آرد را نخواهیم داشت.

وی افزود: در صنعت آردسازی نیز از سال 1393 شاهد تورم و افزایش هزینه‌های تولید بوده‌ایم اما در سالیان اخیر به عدد 30 تا 40 درصدی در افزایش هزینه‌های تولید در این صنعت رسیده‌ایم. از سال 1393 تا 1396 براساس برآوردهای صورت گرفته افزایش هزینه‌های تولید در صنعت آردسازی معادل 95 هزار تومان محاسبه شد، اما براساس حساب و کتاب دستگاه‌های دولتی که سختگیرانه بود این رقم معادل 70 هزار تومان در نظر گرفته شد.

رییس انجمن آردسازان با اشاره به این که پرداخت دولتی برای زیان انباشت کارخانه‌های آردسازی گفت: بنابر این توافق به ازای هر تن، 70 هزار تومان ضرر محاسبه شده به آردسازان پرداخت می‌شود که قرار است این پرداخت به صورت نقدی در دستور کار قرار گیرد یا این‌که به جای آن گندم تامین شود.

مرتضوی همچنین در مورد سرنوشت قیمت نان نیز اعلام کرد: براساس محاسبات صورت گرفته شاهد افزایش 15 درصدی هزینه‌های مربوط به تولید نان هستیم که بنابر تصمیم اتخاذ شده قرار بر این است که قیمت نان تا سقف 15 درصد افزایش یابد. این درحالی بود که در ابتدای امر صحبت از کاهش چانه‌های نان شد، اما این اتفاق به صلاح نبود و در نهایت افزایش قیمت نان مدنظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید