Performancing Metrics

استقرار تصفیه‌خانه سیار در مناطق زلزله زده | اتاق خبر
کد خبر: 402476
تاریخ انتشار: 30 آبان 1396 - 17:01
وزیر نیرو؛
وزیر نیرو گفت: در حال حاضر تصفیه‌خانه آب سیار که از کشور دانمارک برای بخش دیگری از کشور خریداری شده بود، به این منطقه انتقال یافت تا به هیچ عنوان آب آلوده یا ناخالص بین مردم توزیع نشود.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، رضا اردکانیان در حاشیه همایش اقتدار همبستگی و کارآمدی گفت: براساس آخرین بازدیدهایی که از مناطق زلزله زده در غرب کشور داشتیم وضعیت آب و برق مورد رضایت مسئولین محلی است و بجز پس لرزه ها که در بعضی مواقع منجر به قطعی آب می شود، مشکل دیگری وجود ندارد. علت کدورت آب هم به دلیل آهکی بودن منابع تأمین آب منطقه است که موجب می‌شود، ناخالصی‌های رسی وارد آب شود.

وی با تأکید بر اینکه خط قرمز ما استفاده مردم از آب سالم است تصریح کرد: با وجود اینکه وزارت نیرو وظیفه ای در  امر خدماتی نداشته اما صد چادر حمام صحرایی به این مناطق تخصیص داده بودیم که اکنون این میزان به ۵۰۰ چادر حمام صحرایی رسیده است. به این ترتیب می توان گفت مشکل کلی در بخش آب و برق نداریم.

اردکانیان گفت:  تاکنون بیش از ۴ هزار چادر برق دار شده اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه خسارات و آسیب های زلزله در آن سوی مرزهای ایران ناچیز بوده، یادآور شد: در استانبول ملاقاتی با وزیر منابع آب عراق داشتم. در صورتی که کشور عراق نیازمند کمک رسانی باشد، از طریق هلال احمر کشور با توجه به توانمندی های این نهاد به آنها کمک می شود.

به گفته وزیر نیرو در حال حاضر تصفیه‌خانه  آب سیار که از کشور دانمارک برای بخش دیگری از کشور خریداری شده بود، به این منطقه انتقال یافت تا به هیچ عنوان آب آلوده یا ناخالص بین مردم توزیع نشود.

او گفت: در صورتی که تصفیه سیار پاسخگوی نیاز به آب منطقه نباشد، به توزیع آب به صورت دسته بندی ادامه می دهیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید