Performancing Metrics

قیمت نفت جهش کرد | اتاق خبر
کد خبر: 402534
تاریخ انتشار: 1 آذر 1396 - 16:59
در معاملات امروز بازارهای جهانی؛
قطع واردات نفت خام کانادا از طریق خط‌لوله به آمریکا باعث سرعت گرفتن کاهش ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا شد و پیش‌بینی تمدید توافق کاهش تولیدات اوپک هم از قیمت‌ها حمایت کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، روز چهارشنبه درحالی‌که قطع واردات نفت خام کانادا از طریق خط‌لوله به آمریکا باعث سرعت گرفتن کاهش ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا شد و پیش‌بینی تمدید توافق کاهش تولیدات اوپک هم از قیمت‌ها حمایت کرد، قیمت‌های نفت ۱ تا ۲ درصد جهش کرد.

روز چهارشنبه قیمت قراردادهای پیش‌خرید نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا (دابلیوتی‌آی) در ساعت ۱۱:۲۳ به وقت تهران به بشکه‌ای ۵۷.۹۶ دلار رسید که ۱.۱۳ دلار یا ۲ درصد نسبت به قیمت بسته شده قبلی خود جهش کرده است.

پیش‌خرید نفت برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، به بشکه‌ای ۶۳.۳۰ دلار رسید که ۷۳ سنت یا ۱.۲ درصد از قیمت بسته شده قبلی خود بالاتر بود.

تاجران نفت می‌گویند که افزایش شدید قیمت‌ها به علت افت عرضه نفت خام کانادا به ایالات متحده است.

شرکت ترنس‌کانادا اعلام کرد که تا پایان نوامبر ۸۵ درصد از صادرات نفت خود به آمریکا از طریق خط‌لوله کی‌استون، که روزانه ۵۹۰۰۰۰ بشکه نفت منتقل می‌کند، را تا پایان نوامبر تعطیل خواهد کرد. این خط‌لوله که میدان نفتی آلبرتای کانادا را به پالایشگاه‌های آمریکا متصل می‌کند در هفته (میلادی) گذشته پس از نشت ۵۰۰۰ بشکه نفت در داکوتا تعطیل شد.

تاجران همچنین گزارش هفتگی روز سه‌شنبه موسسه سوخت آمریکا را که در روز سه‌شنبه منتشر شد، عامل دیگری برای حمایت از افزایش قیمت‌ها می‌دانند. در این گزارش آمده است که در هفته منتهی به ۱۷ نوامبر ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا ۶.۴ میلیون بشکه کاهش یافته است.

آخرین داده‌های رسمی تولید و ذخایر آمریکا قرار است روز چهارشنبه منتشر شود.

در خارج از آمریکای شمالی بازارها با تلاش‌های سازمان کشورهای صادرکننده سوخت (اوپک) برای محدود کردن تولید و خارج کردن بازارهای جهانی از حالت عرضه اشباع، تقویت شده‌اند.

قرارداد محدود کردن تولید نفت این گروه در مارچ ۲۰۱۸ منقضی می‌شود اما اوپک ر اجلاس ۳۰ نوامبر خود در وین به دنبال مذاکره بر سر چشم‌انداز این سیاست‌گذاری است.

جی‌پی مورگان در چشم‌انداز ۲۰۱۸ بازار کالاهای ارزشمند خود که در اواخر روز سه‌شنبه منتشر شد، آورده است: بازارهای نفت در ۲۰۱۸ با کمک تمدید کاهش تولیدات متوازن خواهند شد. اما در این چشم‌انداز آمده است که بدون تمدید کاهش تولیدات بازارها با مازاد عرضه روبرو خواهند شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید