Performancing Metrics

صنعت خودرو نیاز به تجربه‌های جهانی دارد | اتاق خبر
کد خبر: 402550
تاریخ انتشار: 2 آذر 1396 - 09:55
یک کارشناس مطرح کرد:
یک کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه نرخ بازدهی تولید از تجارت کمتر است، خاطرنشان کرد: صنعت خودروی ایران نیاز به تجربه‌های جهانی دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امرالله امینی اظهار کرد: صنعت خودروسازی کشور نیاز به تجربه‌های جهانی در راستای خودروساز شدن دارد و این موضوع به این معنا نیست که ایران نمی تواند خودروساز شود.

او با بیان اینکه برای خودروساز شدن باید از فعالیت در زمینه مونتاژ شروع کرد و به طراحی رسید، گفت: در قالب قراردادهای اخیر خودرویی که رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تعداد آن ها را برای سال جاری منطقی دانسته است، باید کسب و انتقال اطلاعات و دانش فنی صورت گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو یادآور شد: در کنار قراردادهای مونتاژ و تولید خودرو باید به سمت امضای قراردادهای طراحی و قطعه سازی حرکت کرد زیرا صنعت خودروسازی کشور باید به حلقه های مفقوده خود برسد.

امینی گفت: به دلیل آنکه تولید در ایران سود کمتری نسبت به واردات دارد، قطعه سازان تمایلی به رشد و دریافت استانداردهای به روز ندارند و از سوی دیگر قیمت تمام شده قطعات در ایران بالا است و باید به سمتی حرکت شود که قیمت تمام شده قطعه در کشور کاهش یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه قراردادهای طراحی و قطعه سازی مناسب در کنار قراردادهای مونتاژ و تولید خودرو می تواند صنعت خودروسازی را رشد دهد، اظهار کرد: دلیل گران تمام شدن قیمت قطعات مسائل مالیات، قوانین کار و نرخ پایین بازدهی تولید نسبت به تجارت است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید