Performancing Metrics

هک شدن اطلاعات ۵۷ میلیون کاربر اوبر تایید شد | اتاق خبر
کد خبر: 402557
تاریخ انتشار: 2 آذر 1396 - 11:45
شرکت اوبر تایید کرده است که در سال گذشته میلادی اطلاعات بیش از ۵۷ میلیون نفر راننده و کاربر هک شده بوده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، شرکت اوبر به عنوان بزرگترین اپلیکیشن درخواست خودرو به صورت آنلاین در اروپا، آمریکا و بسیاری از نقاط جهان به شمار می آید و کاربران بسیاری در کشورهای مختلف از خدمات این اپلیکیشن برای حمل و نقل و تردد در سطح شهر استفاده می کنند.

هم اکنون اخبار و گزارش هایی منتشر شده است که حاکی از هک شدن اطلاعات تعداد عظیمی از رانندگان و کاربران این اپلیکیشن است. شرکت اوبر تایید کرده است که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی تعدادی از هکرها موفق شده بودند به سرورهای این شرکت نفوذ کرده و به اطلاعات ۵۷ میلیون از کاربران و رانندگان عضو اوبر دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل هم بوده که جو سالیوان – رییس بخش امنیت شرکت اوبر – سال گذشته به همراه یکی از معاونان خود از این شرکت اخراج شد.

در این حمله سایبری، اطلاعات بالغ بر ۵۰ میلیون مشترک و هفت میلیون راننده عضو اوبر به سرقت رفته است که شماره گواهینامه ۶۰۰ هزار نفر از رانندگان نیز جزو آن بوده است.

همچنین شرکت اوبر تایید کرده است که به منظور جلوگیری از افشای اطلاعات توسط هکرها، ۱۰۰ هزار دلار به عنوان حق السکوت پرداخت کرده است.  

این شرکت اعلام کرده است که هکر ها پس از آنکه اطلاعات رانندگان و کاربران عضو را به سرقت برده اند ، مدیران اوبر را تهدید کرده اند در صورت عدم پرداخت حق السکوت، اقدام به انتشار عمومی این اطلاعات به سرقت رفته خواهند کرد و بدین ترتیب شرکت اوبر را در تنگنا قرار خواهند داد.

هکرها با استفاده از یکی از مخازن ناامن موجود در گیت‌هاب که توسط مهندسان این کمپانی استفاده می‌شد، اطلاعات مورد نیاز برای نفوذ در سرورهای اوبر را که توسط آمازون میزبانی می‌شود، به دست آورده بودند.

اوبر به منظور حل مشکلات بوجود آمده دوباره به سراغ مشاور ارشد امنیتی سابق سازمان امنیت ملی رفته تا بتواند از راهکارهای وی در راستای افزایش امنیت و جبران خسارات وارده به چهره مخدوش خود در اذهان عمومی بهره ببرد.

با اینکه شواهدی مبنی بر اینکه هکرها اطلاعات مورد نظر را نابود کرده و از بین برده اند، وجود ندارد اما شرکت اوبر مدعی شده است که هکرها پس از دریافت مبلغ مورد نیاز خود گفته بودند که اطلاعات را از بین خواهند برد.

اوبر بر اساس قوانین موجود موظف بوده است که به سازمان رگولاتوری و همچنین کاربران خود خبر به سرقت رفتن اطلاعاتشان را بدهد اما با این وجود، اوبر از مطلع کردن آنها طفره رفته است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید