Performancing Metrics

۲۳ هزار واحد اقتصادی به مدار تولید برگشتند | اتاق خبر
کد خبر: 402560
تاریخ انتشار: 2 آذر 1396 - 12:47
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص ۱۰ هزار میلیاد تومان برای بازسازی و نوسازی صنایع خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۳ هزار واحد تولیدی در حوزه کشاورزی و صنعت و معدن به مدار تولید برگشتند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سید محمود نوابی در دومین کنگره سراسری نشان شایسته ملی، اظهار کرد: سال گذشته ۱۶ هزار میلیارد تومان در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت که توانستیم ۲۳ هزار واحد تولیدی در حوزه‌های کشاورزی و صنعت و معدن را برگردانیم.

وی افزود: هدف این بود که واحد تسهیلات را بگیرند که دوباره به مدار تولید برگردند. امسال این رقم به ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی صنایع اختصاص پیدا کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر ۸۵ هزار واحد تولیدی در کشور به نوسازی و بازسازی نیاز دارند. امسال اعلام شده صنوف تولیدی و معادن هم می‌توانند ثبت نام کنند و اگر کمبود اعتباری حاصل شد بانک‌ها هم به کمک بیایند، ولی حقیقتا با سود ۱۸ درصد واحدهای تولیدی نمی‌توانند دوام بیاورند.

نوابی با اشاره به دومین کنگره سراسری نشان شایسته ملی ادامه داد: کارآفرینانی که امروز نشان می‌گیرند باید از شأن ویژه اجتماعی برخوردار باشند، چون اگر قبول کردیم کارآفرینان شایسته‌ای هستند باید آنها را حمایت کنیم و برایشان امتیاز قائل شویم. این طور نباشد که در مسیر کارآفرینی یا گرفتن تسهیلات از آنها ضامن بخواهیم و قوانین و شرایط سختی پیش پای آنها بگذاریم.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: کسانی که امروز این نشان‌ها را می‌گیرند تازه به بلوغ و تکلیف رسیده‌اند و کارشان سخت‌تر می‌شود، چون سطح انتظار مردم و جامعه از این فرهیختگان بالا می‌رود و به همان نسبت مسئولیت آنها بیشتر می‌شود.

وی در عین حال نهادینه شدن ماده ۸ قانون حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را خواستار شد و اظهار کرد: امروز دیگر مصرف‌کننده، مصرف‌شونده نیست و ما باید در جایی کالا عرضه کنیم که قدرت رقابت داشته باشد، چون در بازاری رقابت وجود دارد که عرضه در آن بیش از تقاضا باشد.

نوابی با طرح این پرسش که چرا بنگاه‌های ما نمی‌توانند سلیقه مصرف‌کننده داخلی را شناسایی کنند، گفت: با توصیه و تاکید نمی‌شود کالای ایرانی خرید وقتی تضمین جنس نیست و خدمات پس از فروش ندارد چرا مردم باید جنس ایرانی بخرند.

وی ادامه داد: شعار من در بدو ورود به سازمان حمایت این بود که حق‌الناس را بر حق‌الله ترجیح بدهم. امام حسین (ع) شب عاشورا به اطرافیانشان گفتند هر کسی آزاد است برود یا بماند. ولی اگر کسی حق‌الناس برگردنش باشد نمی‌توانم برای او کاری کنم، لذا نمی‌توانیم حق‌الناس را به راحتی نادیده بگیریم.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این که درعرضه کالا هیچ مشکلی نداریم ولی بسیاری از کالاها دپو شده است، گفت: دلیل‌اش این است که نه به منطقه فکر کردیم و نه به فرامنطقه و کسانی که از صادرات کالا سخن می‌گویند باید بدانند صادرات فرآیند پیچیده نظام‌مند و دارای حساب و کتاب است و قبل از آن باید بازارهای هدف را شناسایی کنند.

به گفته وی، اگر امروز بنگاه‌ها به بازارهای منطقه و فرامنطقه فکر نکنند دوام نمی‌آورند و حوزه‌های گمرک و مالیات در این خصوص باید به کمک بیایند تا بنگاه‌های تولیدی بارور شوند و ارزش افزوده و قدرت رقابت پیدا کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از صحبت‌های خود، بیان کرد: فرآیند قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش در تمام کشورها وجود دارد، ولی خدمات بعد و قبل و حین فروش هم هست که پرداخت خسارت اعتماد به مصرف‌کننده است، ولی آیا در کشور ما کسی کالایی را برگرداند قبول می‌کنیم تا اعتمادش را به برند و نشان از دست ندهد؟ متاسفانه با برچسب جنس فروخته شده پس گرفته نمی‌شود برخورد می‌کنیم.

نوابی با اشاره به ماده ۶ قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، اظهار کرد: این ماده استانداری‌ها را مکلف کرده دستگاه‌هایی که در حوزه شفافیت خدمات فعالیت می‌کنند شناسایی و به مردم معرفی کنند. امروز در کنار سامانه ۱۲۴ که برای اعلام نظرات و پیشنهادات مردم فعال است انجمن‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز وجود دارد که افراد می‌توانند به عضویت آن در آیند.

وی همچنین به ماده ۷ قانون حمایت از مصرف‌کنندگان‌ اشاره کرد و افزود: براساس این ماده هر گونه تبلیغات اغواکننده جرم است، ولی متاسفانه بیشتر رسانه‌های دیداری و شنیداری و مکتوب پر از تبلیغات اغواکننده است. تبلیغ این محصول "تراریخته" نیست تشویش اذهان عمومی است چون اعلام می‌کند سایر محصولات تراریخته است و ما باید جلوی چنین تبلیغاتی را بگیریم.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پایان با بیان این که امروز در بسیاری از بسته‌بندی‌های ساده مشکل داریم و می‌خواهیم در چنین شرایطی رقابت کنیم، اظهار کرد: استارت‌آپ‌ها و کسب‌وکارهای نوین بسیاری از دکان‌ها را در آینده تعطیل خواهند کرد. باید نوع کسب‌وکارها و نظام توزیع ما تغییر کند تا قیمت کالا به درستی به دست مصرف‌کننده برسد. تولید ما گرفتار است و قیمت تمام شده آن بالاست. باید فکری کنیم که هم نظام توزیع کشور اصلاح شود و هم مشکلات تولید به شکل جدی برطرف شود.

انتهای پیام/

 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید