Performancing Metrics

بازدهی شاخص کل فرابورس به بیش از ۱۶ درصد رسید | اتاق خبر
کد خبر: 402564
تاریخ انتشار: 2 آذر 1396 - 13:50
از ابتدای سال جاری تاکنون؛
بازدهی شاخص کل فرابورس، به بیش از ۱۶ درصد رسید.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، روز گذشته آیفکس با بیش از ۴ پله صعود رکوردشکنی‌های اخیر خود را تداوم بخشید و در ارتفاع ۱۰۱۷ واحدی قرار گرفت. با صعود امروز، بازدهی آیفکس از ابتدای سال به بیش از ۱۶ درصد رسید.

دو نماد از گروه شیمیایی به نام‌های «زاگرس» و «مارون» و دو نماد از گروه فلزات اساسی به نام‌های «ارفع» و «ذوب» بیشترین تاثیر مثبت بر شد آیفکس را رقم زدند. این در حالی است که نمادهای «میدکو»، «شپاس» و «شراز» با افت قیمتی خود و تاثیر منفی بر این نماگر از رشد بیشتر آن جلوگیری کردند. سهامداران دیروز همچنین شاهد جابه جایی نزدیک به ۱۴۱ میلیون سهم به ارزش ۴۴۵ میلیارد ریال در بازارهای فرابورس بودند. به ترتیب دو نماد «ذوب» و «ارفع» بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در این دو بازار در اختیار گرفتند.

سهامداران بازار پایه نیز اقدام به دادوستد بیش از ۱۱۶ میلیون سهم به ارزش ۱۶۷ میلیارد ریال در مجموع سه تابلو این بازار کردند.

در سوی دیگر بازار سرمایه‌گذاران ۲ میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و ۹۹۵ میلیارد ریال ریال را در بازار اوراق با درآمد ثابت مبادله کردند که همچون روز گذشته «سخاب۴» در صدر این بازار به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی ایستاد.

بازگشایی نماد معاملاتی شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و توقف نماد معاملاتی شرکت کی بی سی به منظور برگزاری مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در روز یکشنبه مورخ  ۵ آذر ۹۶، از دیگر رخدادهای امروز در جریان معاملات بازار فرابورس است.

در نهایت تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز امروز میزبان معامله ۵۸ هزار ورقه تسه به ارزش ۴۴ میلیارد ریال قرار گرفت که نماد تسه مهرماه ۹۶ با مبادله بیش از ۱۹ هزار ورقه به ارزش ۱۵ میلیارد ریال بالاترین رقم حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفت.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید