Performancing Metrics

بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه از فردا شروع می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 402604
تاریخ انتشار: 3 آذر 1396 - 13:01
وزیر راه:
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شروع پرداخت کمک‌های بلاعوض جهت اسکان موقت و نیز پرداخت تسهیلات به زلزله‌زدگان از چهارم آذر، گفت: از فردا عملا کار بازسازی مناطق زلزله‌زده شروع می‌شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان که در شهرستان ثلاث باباجانی برگزار شد، با اشاره به زلزله اخیر در استان، گفت: قدرت زلزله اخیر در استان کرمانشاه 7.3 ریشتر بوده که عدد بسیار بزرگی است و در سایر استان‌ها نیز زلزله احساس شده است.

وی به خرابی 30 هزار و 500 واحد مسکونی در این زلزله اشاره کرد و افزود: این رقم بزرگی است و باید همه برای بازسازی این واحدها کار کرده و پیش برویم.

او با اشاره به تجربه بنیاد مسکن در بازسازی 220 هزار واحد مسکونی خسارت دیده در زلزله منجیل و رودبار گفت: با توجه به این تجربه ایمان داریم بنیاد مسکن بخوبی می‌تواند کار بازسازی در این منطقه را به پیش ببرد.

وزیر راه با اشاره به اقدامات موثر بنیاد مسکن در 11 روز اخیر پس از زلزله گفت: خوشبختانه طی این مدت بنیاد مسکن بخش اعظم ارزیابی واحدهای خسارت دیده را انجام داده است.

آخوندی تاکید کرد: ارزیابی بیش از 30 هزار واحد مسکونی خسارت دیده کار دشواری است، به طوری که مشخص شود هر واحد چه میزان خسارت دیده و چه نوع تعمیرات و بازسازی نیاز دارد.

وزیر راه افزود: با این روند ظرف دو سه روز آینده کار ارزیابی واحدهای خسارت دیده به پایان می‌رسد و ما تصویر روشنی از خسارت‌ها و اقداماتی که باید صورت گیرد، خواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد: کار بازسازی و تعمیر واحدها نیز به همین سرعت پیش برود و ظرف کمتر از یک سال مردم در خانه های دائمی خود مستقر شوند.

آخوندی با بیان اینکه از فردا (چهارم آذرماه) بحث اعطای کمک هزینه بلاعوض اسکان موقت و نیز معرفی به بانک جهت دریافت تسهیلات شروع می شود، گفت: با شروع این کار عملا بازسازی واحدهای خسارت دیده از فردا آغاز می شود.

وی با بیان اینکه برای اسکان موقت در روستاها مبلغ سه میلیون تومان و در شهرها مبلغ پنج میلیون تومان تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده است، گفت: اختیار با خود زلزله زدگان است که این مبلغ را دریافت کرده و بحث اسکان موقت را خود سامان دهند و یا به جای این رقم طی قراردادی که بنیاد مسکن با سپاه دارد، کانکس جهت اسکان موقت دریافت کنند.

آخوندی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بحث روند بازسازی‌ها نظارت دائم دارند گفت: دولت نیز در این زمینه پیگیر است که با همکاری نیروهای مسلح هرآنچه در توان دارند بگذارند و به مردم خدمت کنند.

 انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید