Performancing Metrics

روبات ها جای ۸۰۰ میلیون شغل را می گیرند | اتاق خبر
کد خبر: 402865
تاریخ انتشار: 9 آذر 1396 - 19:44
تا سال ۲۰۳۰ میلادی؛
بررسی های انجام گرفته حاکی از آن دارد تا ۱۳ سال آینده ۸۰۰ میلیون شغل به دنبال گسترش اتوماسیون در جهان از بین خواهد رفت.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، شرکت خدمات مشاوره ای «مکنزی» آمریکا، در تازه ترین تحقیق خود در مورد تاثیر روبات ها بر روی مشاغل، در گزارشی عنوان کرد: با توجه به بررسی ها ی انجام گرفته بر روی ۴۶ کشور و بیش از ۸۰۰ شغل، برآورد می شود تا سال ۲۰۳۰ میلادی، ۸۰۰ میلیون نفر در سر تا سر جهان، شغل خود را به روبات ها واگذار کنند و به عبارت دیگر، روبات عامل از بین رفتن ۸۰۰ میلیون شغل که معادل بیش از یک پنجم نیروی کار فعلی جهان است، خواهند شد.

این شرکت آمریکایی اعلام کرد: روبات ها بر روی مشاغل، هم در کشورهای پیشرفته و هم نوظهور تاثیر خواهند گذاشت.

با توجه به این گزارش، اپراتورهای ماشین، کارکنان فست فود و کارکنان دفتر پشتیبانی، از جمله افرادی هستند که اگر اتوماسیون به سرعت توسعه پیدا کند، بیشتر از سایر مشاغل، آسیب خواهند دید.

«مکنزی» در گزارش خود به این نکته اشاره کرد که حتی اگر افزایش روبات ها با سرعت کمتری هم پیش رود، تقریبا ۴۰۰ میلیون کارگر، باید شغل خود را به روبات ها با اتوماسیون شدن واگذار کنند و ظرف ۱۳ سال آینده، نیاز به پیدا کردن شغل جدید خواهند داشت.

اما خبر خوبی هم برای آن دسته از افرادی که شغل خود را از دست خواهند داد، وجود دارد و آن هم این است که در دوره انتقال شغل، مشاغل جدیدی بوجود خواهند آمد که البته افراد باید مهارت های جدیدی را برای انجام آنها فرا گیرند. این مشاغل شامل ارائه دهندگان خدمات درمانی به جمعیت سالخورده، متخصصان فناوری و حتی باغبانان است.

در این گزارش عنوان شده که ما همه باید تغییر کنیم و یاد بگیریم که چگونه چیزهای جدید را در طول زمان انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید