Performancing Metrics

وزیر بهداشت: دولت در بودجه ۹۷ یارانه ۲۰ میلیون نفر را حذف می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 403278
تاریخ انتشار: 19 آذر 1396 - 10:46
در جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی
جلسه فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر بهداشت صبح امروز برگزار شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، قاضی زاده هاشمی در نشست امروز خود با اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی درباره طرح تحول سلامت و میزان موفقیت آن گفت که علیرغم همه کمک‌های دولت و مجلس هنوز شرایط خوب نیست و مردم گرفتار هستند.

وی درباره برخی انتقادات به نحوه حضور برخی پزشکان متخصص در مناطق محروم و عدالت پزشکی و بهداشتی یادآور شد: وضعیت در روستاها و مناطق مرزی خوب نیست و بهداشت در روستاها و مناطق محروم شرایط مناسبی ندارد.

وزیر بهداشت همچنین با بیان اینکه هزینه ها از منابع پایدار برخوردار نیست، خاطرنشان کرد: در بودجه ۹۷ دولت یارانه‌ ۲۰ میلیون نفر را حذف می کند.

وی اضافه کرد: در بخشی از طرح تحول سلامت احساسی عمل شد و تعداد بیمه رایگان دو برابر شد و به کارکنان دولتی و خصوصی تسری یافت. ما هر کاری لازم بوده انجام دادیم و با سیلی صورتمان را سرخ نگه داشتیم و یا باید خدمات را محدود کنیم یا منبعی برای آن دیده شود. ما به جایی رسیده ایم که باید یک جراحی بزرگ انجام دهیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اعتبارات پیش بینی شده در بودجه به طرح تحول سلامت تامین اعتبار نمی شود، اضافه کرد: بودجه ۹۲ در این زمینه مبنا قرار گرفته و هر سال ۱۰ درصد به آن اضافه می شود در حالیکه نرخ رشد خدمات در نظر گرفته نمی شود. و در حال حاضر طرح تحول سلامت سه هزار میلیارد تومان کسری دارد.

در این جلسه نمایندگان نیز سوالات خود را از وزیر بهداشت و درمان مطرح کردند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید