Performancing Metrics

رشد ۳۹درصدی صادرات صنایع فلزی | اتاق خبر
کد خبر: 403303
تاریخ انتشار: 19 آذر 1396 - 21:28
وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد؛
یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرات۵ میلیون و ۷۸۹ هزار تن صنایع معدنی فلزی در ۷ ماهه امسال به خارج از کشور خبرداد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، میکاییل عظیمی‌، مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش صادراتی تولیدات صنایع فلزی در هفت ماهه امسال ۲.۵ میلیارد دلار است که در مقایسه با سال گذشته(۲.۳ میلیارد دلار)، ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: دستیابی به بیش از ۴.۱ میلیارد دلار صادرات محصولات صنایع معدنی فلزی تا پایان امسال برنامه‌ریزی شده است که آمارها حاکی از جلوتر بودن از برنامه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این مدت صادرات شمش فولادی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(۹۵)، از نظر وزنی ۱۲۰ درصد و از نظر ارزشی ۱۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با اشاره به محصولات فولادی، گفت: تا پایان مهر ماه امسال ۱۱ میلیون و ۳۱۵ هزار تن از این محصولات تولید شده که در مقایسه با سال گذشته (۱۰ میلیون و ۲۸۵ هزار تن) ۱۰ درصد رشد را شاهدیم. 

عظیمی‌ادامه داد: در انواع شمش فولادی، تا پایان مهر ماه امسال ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن تولید انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته( ۱۰ میلیون و ۷۴۱ هزار تن ) ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه اندازی طرح‌های مختلف زنجیره فولاد در دولت، به رشد تولید آهن اسفنجی در این راستا اشاره کرد و گفت: تولید این محصول ۱۲ میلیون و ۵۹۰هزار تن بوده که در مقایسه با هفت ماه سال گذشته، ۱۹ درصد رشد یافته است.

کاهش ۳۳ درصدی واردات محصولات فولادی

مدیرکل دفتر صنایع معدنی فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به واردات محصولات فولادی از جمله مفتول صنعتی، ورق در یخچال و... تصریح کرد: در هفت ماهه سال ۹۶، واردات انواع محصولات فلزی از نظر وزنی با کاهش ۳۳ درصدی در مقایسه با سال گذشته مواجه شد؛ یکی از دلایل اصلی تحقق این مهم موظف کردن شرکت فولاد مبارکه به کاهش صادرات و تامین نیاز داخل بوده است.

عظیمی‌ادامه داد: در این مدت واردات شمش فولادی (از نظر وزنی) کاهش ۸۳ درصدی و صادرات آن رشد ۱۲۰ درصدی را تجربه کرد.

وی بیان کرد: مقصد عمده صادرات شمش و محصولات مقاطع طویل به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، قطر، پاکستان و امارات متحده عربی و سایر کشورها بوده است، همچنین مقاطع تخت نیز به عراق، امارات، بلژیک، افغانستان، اسپانیا، ارمنستان ، عمان و سایر کشورها صادر شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به حفظ استاندارد اسلب فولادی در کشور، در هفت ماهه امسال توانسته ایم این محصول را به کشورهای هدف صادراتی مدنظر صادر کنیم.

وی همچنین با اشاره به اقدام‌های انجام شده در راستای حمایت از زنجیره فولاد در کشور و رفع موانع و مشکلات موجود، ابراز امیدواری کرد که در افق ۱۴۰۴ به هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد دست می یابیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید