Performancing Metrics

شاخص بورس در قله 92 هزار واحدی | اتاق خبر
کد خبر: 403383
تاریخ انتشار: 21 آذر 1396 - 17:27
در معاملات بورس تهران رخ داد
در چهارمین روز معاملات بورس تهران در این هفته شاخص کل در روندی کم‌سابقه بیش از ۱۰۰۰ واحد رشد کرد و توانست سقف کانال ۹۱ واحدی را بشکند و از نیمه کانال ۹۲ واحدی هم بالا رود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، امروز سه‌شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۰۷۶ واحد رشد کرد و در تراز ۹۲ هزار و ۶۲۸ قرار گرفت. همچنین شاخص کل هم وزن با ۵۰ درصد رشد تا رقم ۱۷ هزار و ۷۳۶ بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز با رشدی معادل ۱۰۰ هزار و ۱۴۶ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۰ هزار و ۴۷۲ رسید. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۱۰۱۴ و ۹۶۷ واحد افزایش یافتند.

فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌گذاری نفت و پتروشیمی تامین و گروه مپنا نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را در رشد ۱۰۰۰ واحدی شاخص داشتند. در طرف مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مخابرات ایران، پتروشیمی فجر و سایپا سعی کردند دماسنج بازار را تا حدودی به سطح پایین هدایت کنند.

امروز در گروه فلزات اساسی شاهد رشد اکثریت قریب به اتفاق نمادها بودیم. در این گروه ۱۶۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۴۶ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت همچنین در گروه فرآورده‌های نفتی تمام نمادها در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی روند رو به رشد را شاهد بودند. در این گروه نیز ۵۱ میلیون سهم به ارزش ۳۱ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. گروه محصولات شیمیایی نیز روند رو به رشد را از سر گرفتند و در قیمت پایانی شاهد افزایش بودند.

در میان بازار سراسر مثبت امروز خودرویی‌ها روندی عکس را در پیش گرفتند و عمدتا اکثریت قریب به اتفاق با افت در قیمت پایانی و قیمت آخرین معامله همراه شدند. در این گروه ۲۵۱ میلیون سهم به ارزش ۳۶ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به بیش از ۳۱۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۶۲ میلیون سهم و اوراق مالی بود.

آیفکس نیز امروز ۷.۹ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۳۰ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۴۰۴ میلیارد رسید و حجم معاملات عدد ۵۴۰ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد. از جمله نمادهای تاثیرگذار در آیفکس می‌توان به سهامی ذوب‌آهن اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب و شرکت آهن و فولاد ارفع اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید