Performancing Metrics

دلار افت کرد | اتاق خبر
کد خبر: 403443
تاریخ انتشار: 22 آذر 1396 - 19:25
در معاملات امروز بازارهای جهانی؛
با شکست خوردن جمهوری‌خواهان در انتخابات سنا در آلاباما، سهام آمریکا، سود خزانه‌داری و دلار افت کرد اما سهام آسیایی با بازگشت قیمت نفت اندکی افزایش یافت.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، روز چهارشنبه درحالی‌که داگ جونز دموکرات، روی مور جمهوری‌خواه را در رقابت سخت انتخابات سنا در آلاباما، شکست داد، سهام آمریکا، سود خزانه‌داری و دلار افت کرد اما سهام آسیایی با بازگشت قیمت نفت اندکی افزایش یافتند.

پیروزی جونز می‌تواند برای ترامپ و پایگاه سیاسی پوپولیستی آن به معنی دردسر باشد. به این ترتیب جمهوری‌خواه‌ها که همین حالا هم به سختی اکثریت سنا را در اختیار دارند به وضعیت سخت‌تری می‌افتند و احتمالا ترامپ هم در پیش‌برد سیاست‌هایش به مشکل روبرو خواهد شد.

این انتخابات موقتا توجه‌ها را از روی جلسه فدرال رزرو برداشت و به خود معطوف کرد. فدرال رزرو در اواخر روز چهارشنبه اجلاس خود را آغاز می‌کند و انتظار می‌رود نرخ بهره را افزایش دهد و سرنخ‌هایی راجع به زمان‌بندی حرکت‌های سیاست‌گذاری مالی آینده آمریکا در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

شاخص سهام اس‌اندپی ای‌مینی که قبل از نتیجه رای‌گیری آلاباما ۰.۱ درصد افت کرده بود، بعد از اعلام نتایج ۰.۳ درصد افت کرد.

سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری از مقدار بسته شده ۲.۴۰۳ درصد در روز سه‌شنبه امروز به ۲.۳۹۴ درصد افت کرد.

شاخص دلار که ارزش آن را در برابر سبدی از ۶ ارز مهم می‌سنجد ۰.۲ درصد افت کرد و به ۹۳.۹۴۸ رسید و از بالاترین میزان ۳ هفته‌ای خود که در روز سه‌شنبه به آن دست یافته بود فاصله گرفت.

دلار در برابر ین هم افتی ۰.۳ درصدی داشت و به نرخ ۱۱۳.۲۶ ین در برابر هر دلار رسید.

برت واکابایاشی، مدیر شعبه استریت بانک توکیو که یک بانک دولتی است، می‌گوید: با نزدیک شدن به امشب، فرصت خوبی برای افراد به وجود آمده است تا قبل از جلسه فدرال رزرو مقداری دلار بخرند.

شاخص گسترده آسیا اقیانوسیه خارج ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، ۰.۱ درصد رشد کرد.

شاخص سهام نیکی۲۲۵ ژاپن در معاملات امروز ۰.۵ درصد افت کرد. این شاخص تحت فشار تقویت ین در برابر دلار قرار گرفت و نتوانست از تاثیر مثبت افزایش ۵ درصدی و فراتر از انتظار، سفارشات ماشین‌آلات ساختمانی ژاپنی در ماه اکتبر، استفاده کند.

در پایان معاملات دیشب وال‌استریت، هم شاخص داجونز و هم اس‌اندپی۵۰۰ در بالاترین مقادیر رکوردی خود بسته شدند درحالی‌که نزدک ۰.۱۹ درصد از ارزش خود را از دست داد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید