Performancing Metrics

ابراز نگرانی سازمان غذا و دارو از تداخل مسوولیت‌ها با «استاندارد» | اتاق خبر
کد خبر: 403538
تاریخ انتشار: 25 آذر 1396 - 09:43
مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو آخرین وضعیت ارزیابی‌ ماده 3 طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد در مجمع تشخیص مصلحت نظام را اعلام کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر رضا مسائلی، با اشاره به مباحث مطرح شده درباره قانون جامع ملی استاندارد و دادن اختیار نظارت بر تجهیزات و کالاهای پزشکی به سازمان ملی استاندارد، با بیان اینکه مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مورد هنوز ابلاغ نشده است، گفت: تاکید می‌کنم که قانون برای ما فصل‌الخطاب خواهد بود و به دقت در چارچوب قانون در کشور انجام وظیفه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید توجه کرد که این قانون ممکن است، مشکلاتی را در مقام اجرا ایجاد کند، افزود: چراکه نحوه تفکیک وظایف و توانمندی مسوولیت‌های احصاء شده در قانون توسط موسسه ملی استاندارد، جای نگرانی ایجاد می‌کند. بر این اساس امیدواریم پیش از ابلاغ و اجرای قانونی این مصوبه، مجمع تشخیص مصلحت نظام با نگرش کارشناسی این مسائل و نگرانی‌ها را رفع کند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ادامه داد: باید توجه کرد که با تصویب این طرح که توسط نمایندگان مجلس تهیه شده و اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال ارزیابی است، تمام قوانین مربوط به استاندارد در کشور نقض می‌شود و این قانون جدید حاکم می‌شود. این درحالیست که در حقیقت وزارت بهداشت بر اساس قانون تشکیلات وزارت بهداشت، قانون تشکیل وزارت بهداشت و قانون مربوط به مقررات امور بهداشتی، خوراکی، آرایشی و آشامیدنی مسوولیت نظارت بر محصولات سلامت‌محور را در کشور بر عهده داشته است و به جهت سیاست‌های کلی نظام سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، مسوولیت نظارت بر محصولات سلامت‌محور را برعهده دارد.

مسائلی تاکید کرد: بر همین اساس امیدواریم با رایزنی‌هایی که با سازمان ملی استاندارد و دولت در سطح کارشناسی انجام می‌دهیم، این تفکیک مسوولیت‌ها مشخص شود تا در مقام اجرا دوگانگی بین دو دستگاه دولتی ایجاد نشده و مردم دچار مشکل نشوند ودر عین حال ماموریت‌های وزارت بهداشت به عنوان متولی سلامت جامعه و نظارت بر محصولات سلامت‌محور دچار خدشه نشود.

وی با بیان اینکه البته مسوولان سازمان ملی استاندارد هم به این مساله توجه دارند، گفت: بنابراین به نحوی عمل خواهیم کرد که تا حد امکان، تفکیک مسوولیت‌ها دقیق‌تر و شفاف‌تر انجام شود تا دچار دوگانگی نشویم و به تولیت وزارت بهداشت هم در حوزه سلامت خدشه‌ای وارد نشود. در این زمینه ما تصویب‌نامه هیات‌وزیران را با توجه به این مسائل تهیه خواهیم کرد و سعی می‌کنیم در آن تصویب‌نامه بر اساس مفاد قوانین حاکم بر وزارت بهداشت و سازمان استاندارد، مسوولیت‌های این دو دستگاه دولتی تفکیک شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید