Performancing Metrics

مالیات‌های معاف کجا خرج می‌شوند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 403563
تاریخ انتشار: 25 آذر 1396 - 15:26
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ضمن ارزیابی سیاست‌های مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده، گفت: اگر پول حاصل از لغو معافیت‌های مالیاتی صرف اقدامات ضروری مثل ایجاد اشتغال برای اقشار کم درآمد و اقشار مرز نشین هزینه شود، اقدام مثبتی است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد حسین برخوردار اظهار کرد:‌ هر چه اقتصاد ما بازتر و شفاف‌تر باشد، معافیت‌های مالیاتی هم محدودتر خواهد بود. اما مسئله این است که پول این معافیت‌ها کجا هزینه خواهد شد.  

وی افزود: پول لغو این معافیت‌ها باید در جای لازم هزینه شود. یعنی اقشاری که توان کار ندارند یا اقشاری که نیاز است برای‌شان شغل ایجاد شود. پول‌هایی که از معافیت‌های مالیاتی جمع می‌شود باید مشخص شود که کجا هزینه می‌شود. مثلا چه میزان آن صرف آموزش و پرورش، بهداشت و یا اشتغال برای اقشار آسیب پذیر دائمی و بلند مدت خواهد شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه پول‌های حاصل از معافیت‌های مالیاتی باید در جاهای ضروری هزینه شود، گفت:‌ اگر مشخص باشد که این پول کجا هزینه خواهد شد اقدام مثبتی است. به عنوان نمونه ایجاد اشتغال برای بخش‌های مرزی اقدامی ضروری است. یعنی بخش‌هایی که دست به قاچاق می‌زنند و این کار را تحت عنوان کوله بری انجام می‌دهند.  

برخوردار تصریح کرد: بنابراین حذف معافیت‌ها به شفاف کردن و رقابتی کردن اقتصاد منجر می‌شود. اکنون سیستم‌های وجود دارد که تراکنش‌های بانکی را کنترل می‌کنند که این اقدام گامی در جهت شفافیت است. به طور کلی در جهت شفافیت و جلوگیری از فرارهای مالیاتی اقداماتی شده است اما به اندازه کافی نبوده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی افزود: در لایحه بودجه سال آینده مالیات بیشتر از سال قبل شده است. اگر فرارهای مالیاتی پیدا نشود مسلما فشار آن روی فعالان اقتصادی بیشتر می‌شود؛ فعالان اقتصادی که دفاتر شفاف دارند و این درست نیست.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید