Performancing Metrics

جزئیات آمار پروازهای ایران در آبان ۹۶ | اتاق خبر
کد خبر: 403568
تاریخ انتشار: 25 آذر 1396 - 16:45
شرکت فرودگاه‌ها جزییات آمار پروازهای انجام گرفته در فرودگاه‌های ایران را در آبان‌ماه ۱۳۹۶ منتشر کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر این اساس در هشتمین ماه از سال جاری ۳۹ هزار و ۲۰۹ نشست و برخاست در فرودگاه‌ها انجام گرفته که در قیاس با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در این ماه همچنین روند ارسال و پذیرش بار نیز به بیش از ۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار کیلو رسیده و اعزام و پذیرش مسافر نیز با رسیدن به رقم چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایشی ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مانند گذشته در آبان‌ماه سال ۱۳۹۶ فرودگاه مهرآباد بیشترین نقش را در پروازهای انجام شده داشته است و این فرودگاه با مدیریت بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ پرواز و جابه‌جایی حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر پرترافیک‌ترین فرودگاه ایران بوده است. پس از آن فرودگاه مشهد ۶۲۲۹ نشست و برخاست را به ثبت رسانده و در طول این مدت ۸۸۸۲ مسافر را جابه‌جا کرده است.

سومین جایگاه در این آمار به فرودگاه امام خمینی (ره) رسیده که در آن بیش از ۵۵۰۰ نشست و برخاست و جابه‌جایی ۸۰۱۹ مسافر به ثبت رسیده است. همچنین این فرودگاه با ارسال و پذیرش بیش از ۱۳ میلیون کیلوگرم بار رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

در طول این مدت سهم پروازهای داخلی بیش از ۳۱ هزار و ۴۰۰ پرواز بوده و در جریان آن سه میلیون و ۷۰۰ هزار مسافر جابه‌جا شده است. در این بین فرودگاه مهرآباد رتبه نخست و فرودگاه‌های مشهد و شیراز فرودگاه‌های بعدی را به خود اختصاص داده است.

در حوزه پروازهای بین‌المللی نیز در این مدت حدود ۷۸۰۰ پرواز جابه‌جا شده و در جریان آن بیش از یک میلیون مسافر و ۱۷ میلیون کیلوگرم بار جابه‌جا شده است. در این بخش فرودگاه امام خمینی (ره) بیشترین سهم را به خود اختصاص داده و فرودگاه‌های مشهد و اصفهان در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید