Performancing Metrics

رشد ۱۱.۵ درصدی ترافیک هوایی فرودگاه امام خمینی | اتاق خبر
کد خبر: 403610
تاریخ انتشار: 26 آذر 1396 - 16:30
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) خبر داد
سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد: در گزارش جدید سازمان ACI که در انتهای سال ۲۰۱۷ منتشر شده، فرودگاه امام خمینی (ره) با رشدی قابل توجه در رتبه سوم فرودگاه‌های خاورمیانه از نظر ترافیک هوایی رسیده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کوروش فتاحی در نشست خبری  توضیح داد: میانگین نرخ رشد ترافیک هوایی در جهان ۸.۵ درصد است، این در حالی است که فرودگاه امام خمینی (ره) رشدی ۱۱.۵ درصدی را به ثبت رسانده و از این نظر در خاورمیانه مقام سوم و در آسیا رتبه نهم را دارد. ما انتظار داریم تا پایان سال جاری تعداد مسافران فرودگاه امام خمینی (ره) به ۱۰ میلیون نفر برسد این در حالی است که ظرفیت این فرودگاه تنها چهار میلیون تن است.

وی با بیان این‌که برای بهبود کیفیت خدمات باید زیرساخت‌های فرودگاه توسعه یابد، توضیح داد: ما این توسعه را در سه بعد تعریف کردیم. یک بعد آن در حوزه فرودگاهی است در حال حاضر ترمینال سلام پیشرفتی ۶۰ درصدی را داشته و امیدواریم به عملیات حج سال دیگر برسد با رسیدن این ترمینال ظرفیت فرودگاه امام خمینی (ره) پنج میلیون نفر مسافر در سال افزایش خواهد یافت.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: برای ترمینال ایرانشهر نیز طرح نهایی مصوب شده و امیدواریم جذب سرمایه‌گذار لازم برای آن تا پایان سال جاری ممکن شود.

فتاحی توسعه شهر فرودگاهی را بعد دوم برنامه ریزی در فرودگاه امام خمینی (ره) اعلام کرد و گفت: در این راستا که ماهیت اقتصادی کار پیگیری می‌شود، ما به دنبال آن هستیم که میزان درآمدهای غیرهوانوردی به بیش از ۵۰ درصد درآمدهای فرودگاه برسد.

به گفته وی، کلانشهر فرودگاهی امام خمینی (ره) محور سوم توسعه است که در دو ناحیه منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی پیگیری خواهد شد.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) خاطر نشان کرد: خوشبختانه فرودگاه امام خمینی در حال حاضر به مزیت رقابتی در منطقه رسیده و با استفاده از توان مشاوران هلندی و سوئیسی در دو بخش فرودگاه و لجستیک اقدامات قابل توجهی انجام شده است. طرح جامع فرودگاه به مرحله نهایی رسیده و امیدواریم تا ماه آینده طرح شهر فرودگاهی نیز به مرحله نهایی و اعلام عمومی برسد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید