Performancing Metrics

یکپارچه‌سازی شرکت‌های حمل و نقل | اتاق خبر
کد خبر: 403624
تاریخ انتشار: 26 آذر 1396 - 19:55
رئیس سازمان راهداری خبر داد
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از برنامه‌ریزی برای یکپارچه‌سازی شرکت‌های حمل و نقل مسافری جاده‌ای خبر داد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، داود کشاورزیان در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰ شرکت حمل و نقل جاده‌ای در ایران فعال هستند که این موضوع ارزیابی و تعیین کیفیت آنها را برای ما دشوار می‌کند. از این رو سازمان راهداری به دنبال آن است که با راه‌اندازی یک شبکه برندسازی این شرکت‌ها را در چند مجموعه مشخص یکپارچه کنند.

به گفته وی با این اقدام اتوبوس‌ها ملزم به بغل‌نویسی خواهند بود و هر شرکت تنها یک تابلوی تبلیغاتی دارد.

معاون وزیر راه ادامه داد: در این فضا مسافر به طور دقیق می‌داند از که خدمات چه شرکتی استفاده می‌کند و برای ما نیز امکان ارزیابی کیفیت و تعیین ستاره‌های کیفی برای اتوبوس‌ها به وجود می‌آید تا بتوانیم پس از آن نحوه فعالیت آنها و حضورشان در جاده‌ها تعیین کنیم.

کشاورزیان درباره مدیریت حمل و نقل مسافر در فضای بین‌الملل نیز اظهار کرد: در این چهارچوب نیز آیین‌نامه ابتدایی ما با تغییراتی ابلاغ شد که در چهارچوب آن شرکت‌ها باید سفرهای بین‌المللی تنها از اتوبوس‌های ملکی خود استفاده کنند تا مسئولیت عملکرد آنها بر عهده شرکت باشد. البته روال فعلی تا پایان سال ۹۷ ادامه دارد و از ابتدای سال ۹۸ شرکت‌ها باید با آیین‌نامه جدید کار کنند.

وی با اشاره به نیاز جدی حمل و نقل عمومی به حمایت‌های دولتی بیان کرد: آمارها نشان‌دهنده آن است که تعداد مسافران حمل و نقل عمومی کاهش یافته. یکی از اصلی‌ترین دلایل آن پایین بودن نرخ سوخت است که به مردم اجازه می‌دهد در هر شرایطی از خودروهای شخصی استفاده کنند. در کنار آن حمل و نقل عمومی نیاز به حمایت‌هایی در حوزه نوسازی دارد که باید دولت برای آنها برنامه‌ریزی کند.

رئیس سازمان راهداری افزود: در حال حاضر قیمت تمام شده یک اتوبوس نوساز حدود ۹۰۰ میلیون تومان است. این در حالی است که وام بانکی به راننده‌ها در این حوزه تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد و از این رو راننده برای نوسازی ماشین خود باید ۵۰۰ میلیون تومان آورده شخصی داشته باشد.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: در هیچ بخش اقتصادی در کشور چنین ظرفیتی وجود ندارد و سرمایه‌گذاران تنها بخش کوچکی از آورده‌ها را به شکل شخصی و نقدی پرداخت می‌کند. ما امیدواریم با مساعدت دولت و جابه‌جایی برخی سیاست‌ها این امکان به وجود بیاید که راننده‌ها با شرایط بهتری نسبت به نوسازی خودروهایشان اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید