Performancing Metrics

طرح ویژه وزارت صنعت برای اشتغالزایی | اتاق خبر
کد خبر: 404264
تاریخ انتشار: 11 دی 1396 - 13:37
معاون شریعتمداری خبر داد؛
معاون وزیر صنعت با تاکید بر اینکه اجرای طرح ضربتی اشتغالزایی در واحدهای صنعتی و صنفی کوچک بلندپروازانه نیست، گفت: اگر هر یک از ٢٠٠هزار واحد، یک نفر را استخدام کنند، ٢٠٠هزار شغل ایجاد می شود.

 

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، صادق نجفی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران از اجرای طرح ضربتی افزایش اشتغال در واحدهای کوچک و متوسط خبر داد و گفت: اگر هر یک از ۲۰۰ هزار واحد کوچک تنها یک نفر جدید را استخدام کند، ۲۰۰ هزار شغل ایجاد می شود. 

معاون وزیر صنعت افزود: صندوق ضمانت صنایع کوچک، کار ضمانت صنایع کوچک را به عهده گرفته و دیگر واحدها مشکل ضمانتی ندارند؛ البته اگر تعامل منطقی بین مردم، مسئولان و رسانه ها ایجاد شود، بخش بزرگی از مشکلات اساسی یعنی معیشت و اشتغال جوانان رفع خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه ساماندهی و به وجود آوردن صنایع کوچک برای حل بخشی از مسایل و مشکلات اقتصادی کشور از جمله وظایف مهم سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی است، به این نکته اشاره کرد که اولویت امروز کشور، صنایع کوچک است و برای ایجاد اشتغال باید صنایعی که با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند را به ظرفیت رساند.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای متوقف مانده در شهرک‌های صنعتی، صاحبان مشخصی ندارند، گفت: برای عملیاتی کردن استفاده از ظرفیت کامل واحدهای صنعتی که اکنون با ظرفیت کامل مشغول به کار نیستند؛ با معاونت توسعه روستایی، تفاهماتی انجام شده که در نواحی روستایی که شهرک های صنعتی وجود دارند، کار را پیش بریم.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه معیشت و اشتغال روستاها در گرو ایجاد واحدهای صنعتی در روستاها است، گفت:حذف برخی از مجوزها برای ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی در حال بررسی است که برای رفع این مشکل، در گام نخست با محیط زیست توافق کردیم که دیگر به فعالیت واحدهای صنعتی در شهرک ها ورود نکند.

نجفی با بیان اینکه ظرفیت های خالی زیادی در شهرک های صنعتی وجود دارد که با پرداخت تسهیلات و مشوق های سرمایه گذاران می توان این ظرفیت ها را پر کرد، خاطرنشان کرد: هم اکنون هفت هزار و ۸۷۵ واحد صنعتی در شهرکها تعطیل و یا متوقف هستند؛ ضمن اینکه چهار هزار واحد نیز از دهه ۷۰ متوقف هستند که برخی از آنها چرخه عمر صنعتشان به پایان رسیده و برخی دیگر صاحبانشان نامعلوم هستند.

وی معتقد است که در سه ماهه پایانی سال، حجم فعالیت های صنعتی به شدت بالا می رود و بهره برداری ها نیز در این مقطع زمانی انجام می شود.

نجفی از همکاری با کره ای ها برای ایجاد مراکز مبادله با کشورهای صاحب تجربه خبر داد و گفت: بخشی از صنایع خود را به مراکز مبادله‌ای اختصاص خواهیم داد تا از طریق تجربیات جهانی کار را پیش برند، این در حالی است که کره برای توسعه، از صنایع کوچک خود  آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد صنایع در کشور، کوچک هستند، به وجود حدود ۹۶۰ شهرک صنعتی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۷۰۰ مورد از آنها فعال است و باید بدانیم که ۹۸ هزار واحد در حال ساخت قرار دارند یا پروانه ساخت و بهره‌برداری اخذ کرده‌اند؛ البتهباید نوسازی در واحدهای صنعتی رخ دهد و اولویت به ترتیب واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید