Performancing Metrics

خواسته‌ خودرویی چینی‌ها رد شد | اتاق خبر
کد خبر: 404727
تاریخ انتشار: 20 دی 1396 - 17:23
معاون سازمان ملی استاندارد:
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد به جلسه برگزار شده با هیات چینی در زمینه استاندارد خودرو و سایر محصولات عام اشاره و ماحصل این جلسه را تشریح کرد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جهانبخش سنجابی شیرازی در مورد حضور هیات چینی در ایران و برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان ملی استاندارد، اظهار کرد: این هیات چینی در سه بخش آزمون و صدور گواهی  استاندارد برای خودروهای چینی،  مرکز تایید صلاحیت و گواهی استاندارد و نیز مرکز  ارزیابی کنترل کیفیت محصولات عام برای محصولات بودند.

وی ادامه‌ داد: مطالبات هیات چینی این بود که ایران گواهی تایید نوع خودروهای چین را که به ۱۶۰ مورد می‌رسد و تحت عنوان گواهی CCC است، همانند گواهی استانداردهای اروپا مورد قبول قرار دهد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد به دیگر خواسته هیات چینی اشاره کرد و گفت‌: آنها درخواست کرده‌اند که زمینه شناسایی متقابل استانداردهای هر دو کشور فراهم شود و به ‌این‌ ترتیب هم آنها استاندارد کالاهای ایرانی را بپذیرند و ما نیز محصولات چینی که گواهی CCC دارند مورد پذیرش قرار دهیم و دیگر آزمونی اتخاذ نکنیم.

سنجابی شیرازی در ادامه‌ به دستاوردهای جلسه مسئولان سازمان ملی استاندارد با هیات چینی اشاره و بیان‌ کرد: ما تاکید کرده‌ایم که استانداردهای اجباری در حوزه خودرو باید به صورت تمام و کمال اجرایی شود و هر خودروی که به کشور وارد می‌شود باید استانداردهای ۸۵ گانه را مبتنی بر استانداردهای روز اروپا اخذ کند که در همین راستا چینی‌ها با این مساله موافقت کرده‌اند و بحث گواهی CCC از دستور کار خارج شد.

وی افزود: از دیگر تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه این بود که سرمایه‌گذاری مشترک بین بخش خصوصی هر دو کشور با حمایت‌های بخش دولتی انجام شود و مرکزی تحت عنوان آزمون و صدور گواهی برای خودرو ایجاد کنیم  که مرکزیت ارائه خدمات در منطقه شرق دور، خاورمیانه و شمال آفریقا را داشته باشد.

به گفته معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد همچنین قرار شده است تا کمیته‌ شش جانبه‌ای تشکیل و شش پیشنهاد در این جلسه به تصویب رسیده و به تدریج در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید