Performancing Metrics

دورخیز طلا برای صعود به بالای ۱۳۵۰ دلار | اتاق خبر
کد خبر: 405067
تاریخ انتشار: 27 دی 1396 - 14:52
قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر سقوط ارزش دلار آمریکا به پایینترین رکورد سه سال گذشته، اندکی افزایش پیدا کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۳۴۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا رکورد ۱۳۴۴.۴۴ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در چهار ماه گذشته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۳۴۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۲.۲۰ دلار یا ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۳۳۷.۱۰ دلار بسته شده بود.

شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۰.۳۷۳ واحد رسید.در حالی که پیش‌تر به ۹۰.۱۱۳ واحد سقوط کرده بود که پایین‌ترین رکورد در سه سال گذشته بود.

به گفته مارک کینان، استراتژیست کالا در بانک فرانسوی "سوسیته جنرال"، حرکت اخیر طلا عمدتا تحت تاثیر ضعف دلار آمریکا بوده و تغییر چندانی در دارایی‌های صندوق‌های سرمایه‌ گذاری تحت پشتوانه طلا مشاهده نشده است. همچنین از نظر تقاضا برای طلا به عنوان دارایی مطمئن تغییر چندانی وجود نداشته است. دورنمای قیمت طلا از نظر این بانک فرانسوی به دلیل عدم تقاضای فیزیکی در آسیا و دورنمای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در سال جاری، نزولی است.

بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را امسال چندین دور افزایش دهد اما این افزایش در یک روند تدریجی صورت می‌گیرد.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری این فلز که سوددهی ندارد را افزایش می‌دهد و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش قیمت نفت و کالاهای دیگر، از رکورد بالای اخیر خود عقب‌نشینی کردند.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، با توجه به نمودارهای فنی به نظر می‌رسد طلا صعود به رکورد قیمت ۱۳۵۷.۵۴ دلار در هشتم سپتامبر سال ۲۰۱۷ را هدف گرفته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۷.۲۰ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۰۰۲ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۸ درصد افزایش یافت و ۱۱۰۲ دلار معامله شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید