Performancing Metrics

کاهش ۴۹ درصدی روان آب‌ها تهدیدی جدی برای سدها | اتاق خبر
کد خبر: 405116
تاریخ انتشار: 28 دی 1396 - 16:09
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان بارندگی کشور طی ۱۵سال گذشته ۲۵درصد کاهش و حجم روان آب ها نیز ۴۹درصد کاهش یافته است که تهدیدی جدی برای پرشدن سدها در کشور است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی‌مراد اکبری شب گذشته ۲۷ دی‌ماه در همایش «بررسی مشکل قنوات غرب خراسان رضوی» در شهر ششتمد شهرستان سبزوار اظهار کرد: میزان بارندگی سال‌جاری نیز نسبت به دوره آماری ۳۰ ساله، ۶۰ درصد و نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به پدیده خشکسالی کشور در ۱۵ سال گذشته و وضعیت نامطلوب منابع آبی عنوان کرد: قنوات منابع پایدار آب بخش کشاورزی است که باید به مرمت آن‌ها توجه شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: تبخیر آب در ایران ۳ برابر متوسط جهانی است که یکی دیگر از راهکارها برای کاهش مصرف آب را اصلاح الگوی کشت و آبیاری نوین و حرکت به سمت گیاهان کم آب طلب است.

اکبری با اشاره به اینکه ۵۰ درصد قنوات کشور نیاز به بازسازی دارد، گفت: اعتبار مرمت و لایروبی قنوات از ۹۰ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۱ به ۹۰۰ میلیارد ریال برای سال ۱۳۹۷ رسیده است که افزایش ۱۰ برابری دارد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود خشکسالی کشور تولیدات محصولات کشاورزی افزایش یافته که بیانگر استفاده صحیح از منابع خاک و بهینه سازی مصرف آب در کشور است.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید