Performancing Metrics

چالش صنعت نفت برای حفظ کارمندان زن | اتاق خبر
کد خبر: 405229
تاریخ انتشار: 1 بهمن 1396 - 09:47
به گفته مدیرعامل کونوکو فیلیپس، صنعت نفت وضعیت بهتری در زمینه استخدام زنان پیدا کرده اما نگه داشتن آنان همچنان یک چالش مانده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، رایان لانس، مدیرعامل کونوکو فیلیپس گفت: کونوکو که بزرگترین تولید کننده نفت مستقل جهان است، شاهد افزایش میزان کارکنان زن و اقلیت‌ها در میان نسل جدید کارمندانش بوده است. 

لانس گفت: افزایش تنوع، اولویت این شرکت است که ۱۳ هزار نفر کارمند دارد. زنان یک چهارم از تیم رهبری هشت نفره این شرکت همچنین را تشکیل می دهند و همچنین از هر ده کرسی در هیئت مدیره، چهار کرسی متعلق به زنان است. کونوکو در سال گذشته افزایش موارد آزار زنان کارمند را مشاهده نکرد با این‌همه موارد قابل توجهی بودند که در صدر اخبار قرار گرفتند.

مدیرعامل کونوکو گفت: همچنان باید کارهایی به خصوص راحت کردن حفظ شغل در این حرفه برای زنان انجام گیرد. وی در ادامه افزود: این صنعت، صنعتی نیست که در جذب زنان به خوبی عمل کرده باشد و سپس آنها را نگه دارد زیرا آنها به دنبال تشکیل خانواده می رود. چالش برای حرفه‌ ما، شرکت ما و صنعت ما، حفظ زنان طی ۲۰ تا ۳۰ سال است.

طبق آمار بلومبرگ، در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۷ درصد از کارمندان کونوکو را زنان تشکیل دادند. بر اساس یافته‌های گزارش سال ۲۰۱۶ موسسه امریکن پترولیوم، ۱۷ درصد از کارکنان بخش‌های، نفت گاز طبیعی و پتروشیمی را تشکیل دادند.

طبق گزارش کونوکو، ۱۷ درصد از مدیران ارشد و ۲۸ درصد از کارمندان حرفه‌ای این شرکت در سال ۲۰۱۶ را زنان تشکیل دادند در حالی که اقلیت‌ها ۲۳ از کارکنان بودند.


 انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید