Performancing Metrics

بارش باران آب رفت | اتاق خبر
کد خبر: 405261
تاریخ انتشار: 1 بهمن 1396 - 15:20
بر اساس آخرین آمارهای ثبت شده در ایستگاه‌های باران سنجی، میزان بارش‌های کشور در چهار ماه اول سال آبی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۲.۶ درصد کاهش داشته است.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، میزان بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی 1396-1397 یعنی از اول مهرماه تا ۲۹ دی‌ماه سال‌جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۳۲.۶ درصد کاهش داشته است.

همچنین با توجه به کاهش چشمگیر بارش‌ها در کشور، پس از گشت ۱۰ ماه از سال 1396 و حدود چهار ماه از سال آبی 1397 -1396 در مقایسه با مدت زمان مشابه سال آبی 1396 -1395  با ۵۴.۹ میلی‌متر، بارش‌های امسال به میزان ۱۷.۹ میلی‌متر کاهش داشته است.

این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه متوسط ۴۹ ساله ۹۸.۲ میلی‌متر به میزان ۶۲.۳ درصد کاهش داشته است.

علاوه‌بر این بیشترین میزان کاهش بارش‌ها در حوضه اصلی آبریز خلیج فارس و دریای عمان به میزان ۲۸.۸ میلی‌متر و کمترین میزان کاهش بارش در حوضه آبریز قره قوم به میزان ۱.۹ میلی‌متر بوده است.

از سوی دیگر از ابتدای سال آبی تا ۲۹ دی‌ماه جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، حوضه‌های اصلی آبریز دریاچه ارومیه ۱۹.۶، فلات مرکزی ۱۷.۲، دریای خزر ۶.۸ و مرزی شرق ۳.۴ میلی‌متر کاهش بارش داشته‌اند.

همچنین میزان بارش‌های کشور در حوضه‌های اصلی آبریز از اول مهرماه تا ۲۹ دیماه جاری ۳۷ میلی‌متر بوده که از این میزان سهم حوضه‌های اصلی آبریز دریای خزر ۱۴۱.۳ میلی‌متر، دریاچه ارومیه ۹۰.۵ میلی‌متر، خلیج فارس و دریای عمان ۴۷.۲ میلی‌متر، قره قوم ۱۶.۳ میلی‌متر، فلات مرکزی ۱۱.۹ میلی‌متر و مرزی شرق ۱.۳ میلی‌متر بوده است.

علاوه‌بر این حجم بارش اول مهر تا ۲۹ دی ماه جاری معادل ۶۰ میلیاردو ۹۷۷ میلیون متر مکعب بوده است.

انتهای پیام/

 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید