Performancing Metrics

سود ۲۵۰۰ میلیاردی ۹ نفر از ممنوعیت واردات خودرو شایعه است | اتاق خبر
کد خبر: 405319
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1396 - 17:02
خسروتاج؛
رئیس سازمان توسعه و تجارت مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه ۹ نفر سود کلانی را از ممنوعیت واردات خودرو به دست آورده‌اند، شایعه خواند و گفت: این حرف‌ها چیزی جز شایعه نیست.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، مجتبی خسروتاج امروز در حاشیه چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌ اقتصادی با جمهوری بلاروس در جمع خبرنگاران  در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه گفته می‌شود، ۹ نفر سود کلانی را از محدودیت واردات خودرو به دست آورده‌اند؟، اظهارداشت: در این رابطه نباید مصاحبه دادستان کل کشور را فراموش کرد؛ این ارقام و این حرف‌ها جز شایعه چیز دیگری نیست، اگر قرار باشد با یک سری ارقام و شایعات جامعه را نسبت به کل کشور و سیاست‌های کشور زیر سوال ببریم، باید نسبت به دستگاه قضایی پاسخگو باشیم.

رئیس سازمان توسعه و تجارت افزود: به دنبال تغییر تعرفه در هر کالایی ممکن است بحث‌هایی از جمله ایجاد رانت هم به وجود بیاید و این طبیعت نظام تجاری است.

خسروتاج  با بیان اینکه در هر دوره‌ای یک سری مقررات تجارت و تعرفه‌ها عوض می‌شود، گفت:  در سال گذشته تغییرات سود بازرگانی و تغییرات تعرفه‌ای انجام نشد و طبیعی بود که امسال این کار انجام شود.

وی اضافه کرد: در هر کالایی که بخواهیم در جهت حمایت از تولید داخلی قدمی برداریم ممکن است عده‌ای بگویند با افزایش تعرفه‌ها عده‌ای پولدار شدند، پس ما دست به تغییرات تعرفه‌ای برای کنترل واردات نزنیم؟

خسروتاج با بیان اینکه تغییرات تعرفه‌ای برای نظام تجاری کشور لازم است، افزود:  هر میزان ثبات آن بیشتر باشد، بهتر است و حتی خود واحدهای صنفی خواهان این تغییرات تعرفه‌ای هستند.

به گفته وی تجارت خودرو در کشور رقم ۲ میلیارد دلاری دارد.

خسروتاج در بخش دیگری از سخنان خود درباره  روابط بانکی ایران و بلاروس نیز اظهارداشت: در حال حاضر بانک تجارت ایران در بلاروس شعبه دارد و مقدمات همکاری سایر بانک‌های ایران با بانک‌های بلاروس هم فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید