Performancing Metrics

گزارش عملکرد بودجه سال ۹۶ فردا به مجلس ارائه می شود | اتاق خبر
کد خبر: 405323
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1396 - 18:06
نوبخت:
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از ارائه گزارش عملکرد بودجه سال ۹۶ به مجلس شورای اسلامی خبر داد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، محمدباقر نوبخت پس از پایان جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه نفت و گاز، گفت: با توجه به اینکه برای سال ۱۳۹۶ افزایش تولید میدان های مشترک برای میدان های یادآوران، یاران و آزادگان تا ۳۵۰ هزار بشکه هدفگذاری شده بود، خوشبختانه در این میدان ها توانسته ایم با ضرورتی که در تسریع در افزایش ظرفیت برداشت از این میدان ها بود از اهدافمان پیش بیفتیم و این نگرانی که در تولید میدان های مشترک عقب بودیم برطرف شده است.

وی افزود: آنچه از سال ۱۳۹۲ برای افزایش تولید در میدان های مشترک آغاز شده است، تا مهر امسال از ۷۰ هزار به ۲۷۷ هزار بشکه افزایش داده ایم و باید تا پایان سال این ظرفیت را به ۳۵۰ هزار بشکه برسانیم.

نوبخت با بیان اینکه برای این کار بیش از ۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت گرفته، خاطرنشان کرد: آنچه برای ما در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی حائز اهمیت بود اولویت میدان های مشترک ما با کشورهای همسایه بود.

وی افزود: اکنون به ویژه درباره این طرح ها که ۳۵۰ هزار بشکه در میدان های مشترک غرب کارون است، از برنامه پیشی گرفته ایم و می توانیم تا پایان سال رقم ۲۷۷ هزار بشکه را به ۳۵۰ هزار بشکه برسانیم و مطابق با اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی پیش برویم.

راه آهن کرمانشاه بهمن به بهره برداری می رسد

سخنگوی دولت از بهره برداری از راه اهن کرمانشاه در بهمن ماه خبر داد.

نوبخت همچنین، توسعه شبکه حمل و نقل ریلی را از اهداف اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: امسال توانستیم شبکه سراسری راه آهن را به همدان برسانیم و انشاء الله در بهمن ماه دومین تعهد و هدفی که برای توسعه حمل و نقل ریلی داریم با افتتاح راه آهن کرمانشاه عملی خواهد شد.

وی افزود: بعد از آن اتصال ارومیه، رشت، تبریز (از طریق میانه به بستان آباد) به شبکه سراسری راه آهن از طرح هایی است که در دست اجراست.

سخنگوی دولت مهار آبهای مرزی را از دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: ما طرح های وسیعی برای این بخش داریم که همه آنها به خوبی به پیش می رود.

نوبخت افزود: بخشی از طرح های اقتصاد مقاومتی که از پشتیبانی مالی صندوق توسعه ملی برخوردار است با سرعت بیشتری اجرا می شود بنابراین با اطمینان بیشتری غیر از آنچه که ما از منابع دولتی استفاده می کنیم اکنون صندوق توسعه ملی از طرح های مختلف برای توسعه پشتیبانی مالی می کند.

نوبخت فردا برای ارایه گزارش عملکرد بودجه ۹۶ به مجلس می رود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: فردا گزارشی از عملکرد بودجه سال ۱۳۹۶ در صحن علنی مجلس ارائه خواهم کرد.

نوبخت افزود: این گزارش در واقع شامل برنامه دولت برای سال ۹۶، منابع، مصارف و آثار اقتصادی آن است.

وی با اشاره به اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی بعد از فعال شدن ابتدا ۲۴ بند از سیاست های اقتصاد مقاومتی را در قالب ۱۲ برنامه خلاصه کرد افزود: این ستاد سپس این برنامه ها را به ۵۶ طرح و این طرح ها را به ۲۰۰ پروژه تقسیم کرد و برای هر کدام یک مدیر پروژه معرفی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما از سال گذشته اجرای این پروژه ها را شروع کردیم و الآن دیگر زمان برنامه ریزی نیست و زمان ارائه گزارش عملکرد است.

نوبخت افزود: این گزارش عملکرد در دو بخش صورت می گیرد که یک بخش گزارشی است که مدیر پروژه و دستگاه اجرایی مربوطه درباره چگونگی دستیابی به اهدافی که ستاد به آن ابلاغ کرده است ارائه می کند و بخش دیگر گزارشی است که سازمان برنامه و بودجه به عنوان دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی گزارش تکمیلی ارائه می دهد و این گزارش در پاره ای از موارد ممکن است با گزارش دستگاه مربوطه اختلاف داشته باشد چون سازمان برنامه و بودجه در جایگاه سازمان نظارتی پروژه های اقتصادی را دنبال می کند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در هر یک از جلسات و بویژه در ماههای پایان سال در حال دریافت گزارش هاست و اکنون باید دستگاهها مشخص کنند که هدفی که برای سال ۱۳۹۶ تعیین شده بود چه مقدار پیشرفت داشته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید