Performancing Metrics

توسعه پایدار محدود به محیط زیست نیست | اتاق خبر
کد خبر: 405333
تاریخ انتشار: 2 بهمن 1396 - 21:15
آخوندی تشریح کرد:
وزیر راه و شهرسازی گفت: جامعه ای پایدار است که همه در آن دسترسی آزاد به فرصت های رشد داشته باشند؛ ضمن اینکه توسعه پایدار، محدود به مسائل زیست‌محیطی نیست.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، عباس آخوندی در همایش صنعت روابط عمومی، مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار، گفت: وقتی از سه عنصر روابط عمومی، مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار صحبت می کنیم، به این معنا است که روابط عمومی، اصلی‌ترین ماموریت آن، دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات باشد.

وی درباره مسئولیت اجتماعی گفت: این مفهوم یک اقدام داوطلبانه نیست؛ بلکه یک مسئولیت اجتماعی است؛ به معنای دیگر یک «باید» است نه «شاید»؛ ضمن اینکه توسعه پایدار نیز به معنی فراگیری عدل و آزادی است.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار را به مباحث زیست محیطی محدود نمی کنم، تصریح کرد: در مسئولیت اجتماعی قرار است بگوییم که هیچ بنگاهی و هیچ فردی نمی تواند هزینه خود را به جامعه تحمیل کند؛ اما آیا یک بنگاه صنعتی نمی تواند به عنوان مثال هزینه پساب صنعتی را به جامعه تحمیل و رودخانه را آلوده کند، خیر؛ بنگاه باید خودش هزینه های این چنینی را پرداخت کند.

وی با اشاره به روایت امیرالمومنین (ع) درباره عدل خاطرنشان کرد: آنچه مشخص می کند اقدامات ما برای جامعه هزینه دارد یا فایده، فقط عدل است. به گفته امیرالمومنین (ع) عدل یعنی وضع شی در موضعش، بنابراین مسئولیت اجتماعی یعنی هر چیزی به موضع خودش برگردد که نشان می دهد مسئولیت اجتماعی یک اقدام حقوقی و نه داوطلبانه است.

وزیر راه و شهرسازی درباره توسعه پایدار یادآور شد: توسعه ای پایدار است که در آن عدل رعایت شود و هر چیزی در جای خود قرار گیرد؛ ضمن اینکه آلودگی هوا نیز در این محدوده عدل قرار می گیرد که همان عدم آلودگی هوا است.

وی درباره اقدامات روابط عمومی ها و ارتباط آن با توسعه پایدار تاکید کرد: جامعه ای پایدار است که همه در آن دسترسی آزاد به فرصت های رشد داشته باشند؛ معتقدم باید توسعه پایدار را به مفهوم فراتر تعبیر کنیم که همان دسترسی آزاد به عدل بوده و تنها راه پاسداری از عدل، آزادی است.

آخوندی در پایان اظهار داشت: ما در این وزارتخانه وظیفه داریم که دسترسی همه مردم به اطلاعات از قبیل مصوبات کمیسیون ماده ۵، طرح های راه آهن، طرح های شهرسازی، اطلاعات دوربین های جاده ای را در دسترس آزادانه مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید