Performancing Metrics

صنعت داروسازی ما بازاریابی بلد نیست | اتاق خبر
کد خبر: 405349
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1396 - 12:24
وزیر بهداشت در اتاق بازرگانی ایران؛
وزیر بهداشت با عنوان این مطلب که در زمینه ثبت دارو در خارج از کشور کارهای خوبی انجام شده است، گفت: متاسفانه صنعت داروسازی ما بازاریابی بلد نیست.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر سید حسن هاشمی صبح سه شنبه در نشست با نمایندگان اتحادیه ها و انجمن های دارویی و غذایی در اتاق بازرگانی ایران، افزود: در ارتباط با مقررات زدایی در حوزه کالاهای سلامت، آمادگی کامل داریم با اتاق بازرگانی همکاری کنیم.

وی ادامه داد: اگر اتاق بازرگانی از کالاهایی که نیازمند این کار است، لیست تهیه کند، مشروط به اینکه آسیبی به سلامت مردم نرسد، آماده ایم پیشنهادات را بپذیریم و این لیست، باید به صورت مشترک ما بین اتاق بازرگانی و وزارت بهداشت تهیه شود.

وزیر بهداشت در ارتباط با گلایه هایی که در زمینه واردات روغن پالم مطرح شد، گفت: مکانیزم واردات پالم بر اساس تعرفه است. در دو سه سال گذشته ما محدودیت هایی ایجاد کردیم که واردات پالم از ۷۵۰ هزار به کمتر از ۳۵۰ هزار تن رسید، اما بعدا با وزارت صنعت توافق شد بر اساس تعرفه عمل کنیم.

هاشمی در ارتباط با موضوع قیمت گذاری کالاها در حوزه سلامت، افزود: به قیمت گذاری اعتقادی ندارم، اما باید بدانیم که وقتی مجلس تصمیماتی می گیرد که باعث می شود بودجه عمومی کمتر در حوزه سلامت استفاده شود، در نتیجه شاهد سرکوب قیمت ها می شود که حاصل آن کاهش کیفیت و بروز رفتارهای ناسالم می شود.

وی با بیان این مطلب که نگاه ما همان نگاه شماست، ادامه داد: مشکل آنجاست که روابط اقتصادی از قاعده خارج شده و سالم نیست، به‌طوری‌که جریان وجوه در حوزه سلامت بیمار است.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد که قیمت گذاری در حوزه سلامت برداشته شود، زیرا معتقدیم که حتما در قیمت گذاری هزاران قلم کالا در حوزه سلامت اشتباه رخ می دهد.

هاشمی به گلایه تولیدکنندگان برای واگذاری اسناد خزانه و اوراق به جای مطالبات اشاره کرد و گفت: من فکر می کنم، اگر از بانک استقراض کنیم، بهتر از اوراق است.

وزیر بهداشت در ارتباط با کالاهای آسیب رسان به سلامت، اظهارداشت: در این موضوع کسی تردید ندارد، اما باید بگویم تا حالا در زمینه دریافت عوارض بابت کالاهای آسیب رسان به سلامت، اتفاقی نیفتاده است.

هاشمی در پاسخ به انتقاد یکی از نمایندگان شرکت های تجهیزات پزشکی که عنوان داشت وزارت بهداشت فقط از کارخانه تحت اختیار خودش سرنگ می خرد، گفت: ما حاضریم با نظارت اتاق بازرگانی، کارخانه ما را بخرید.

وی در ارتباط با صادرات دارو افزود: در موضوع ثبت دارو در خارج از کشور خیلی کار شده اما متاسفانه صنعت داروسازی ما بازاریابی را بلد نیست.

انتهای پیام/

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید