Performancing Metrics

طلای جهانی ۵ دلار گران شد | اتاق خبر
کد خبر: 405356
تاریخ انتشار: 3 بهمن 1396 - 14:15
قیمت طلا روز سه‌شنبه در پی افت ارزش دلار به پایین‌ترین قیمت حدود سه سال اخیر افزایش یافت، اما صعود بازارهای سهام جهانی رشد بیشتر قیمت این فلز ارزشمند را محدود کرد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۳۳۶.۲۶ دلار رسید و برای سومین روز متوالی افزایش نشان داد.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۳۳۶ دلار رسید.

تعطیلی دولت آمریکا تاثیر چندانی بر طلا نداشت و این فلز در بازه محدودی معامله شد، زیرا تقاضا برای دارایی مطمئن در بحبوحه تعطیلی دولت آمریکا و بی‌اعتنایی بازارهای مالی به این رویداد اندک بود.

سنای آمریکا به منظور پایان دادن به تعطیلی دولت، روز دوشنبه طرح تامین مالی موقت دولت این کشور تا هشتم فوریه را تصویب کرد. بازارهای سهام از آن زمان صعود کردند و شاخص‌های اصلی وال استریت رکورد بالایی را برجای گذاشتند.

به گفته هاریش وی، مدیر تحقیقات کالا در "ژئوجیت فایننشیال سرویس"، طلا ممکن است از سطح کنونی افزایش پیدا کند، زیرا احتمال تصحیح بازارهای سهام وجود دارد و ارزهای دیجیتالی نیز دوباره رو به کاهش گذاشتند. ما می‌توانیم ورود سرمایه‌گذاران بیشتر به طلا را مشاهده کنیم که برای قیمت این فلز مثبت خواهد بود. سال ۲۰۱۸ برای طلا و همچنین نقره کمابیش مثبت است.

بر اساس گزارش رویترز، بیت کوین در بورس بیت استامپ لوکزامبورگ یک درصد افزایش یافت و به ۱۰۹۱۵ دلار رسید. قیمت این ارز دیجیتالی از اوج ۲۰ هزار دلار در دسامبر تقریبا نصف شده است.

ادوارد میر، تحلیلگر شرکت INTL FCStone، بر این باور است که طلا از سطح کنونی کاهش پیدا خواهد کرد، زیرا دلار بیش از حد ضعیف شده و احتمالا بهبود ملایمی پیدا خواهد کرد که باعث عقب‌نشینی قیمت طلا می‌شود.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ روز سه‌شنبه‌ ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۰.۳۴۷ واحد رسید که نزدیک به پایین‌ترین رکورد سه سال گذشته بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۷.۰۳ درصد رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۰۹۵.۹۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و ۹۹۵.۳۰ دلار معامله شد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید