Performancing Metrics

فضای کم رمق بازار سهام علیرغم رشد پرقدرت فلزی‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 405641
تاریخ انتشار: 9 بهمن 1396 - 19:28
نگاهی به معاملات تالار شیشه ای
در سومین روز معاملات بورس تهران در این هفته سهم های شاخص ساز همچون گروه خودرو با کاهش قیمت مواجه شد، اما فلزی‌ها توانستند تا حدودی افت قیمت‌ها را تلطیف کنند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بورس تهران امروز شاهد ادامه روند کاهش قیمت سهم‌ها در بسیاری از شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز بود به طوری که شاخص کل با شیب آرامی از چند دقیقه پس از باز شدن معاملات روند کاهشی را آغاز کرد و تا پایان معاملات نیز به این روند ادامه داد. این موضوع نماگر بازار سرمایه را تا ابتدای کانال ۹۹ هزار واحدی پایین آورد. اما شاخص کل هم‌وزن با ۱۴ واحد کاهش به رقم ۱۷ هزار و ۴۹۷ رسید.

افت قیمت سهام در گروه‌های شاخص‌ساز بورس تهران باعث شد روند شاخص کل، کاهشی باشد به طوری که سرمایه‌گذاری غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گسترش نفت و گاز پارسیان که جزو سهم‌های بزرگ و تاثیرگذار بازار سهام به شمار می‌روند، همگی سعی کردند نماگر اصلی بازار سهام را به سمت پایین هدایت کنند اما نمادهایی از گروه فلزات اساسی، رایانه و استخراج کانه‌های فلزی تلاش کردند در مقابل کاهش قیمت‌ها مقاومت نشان داده و دماسنج بازار سرمایه را تقویت کنند. از جمله این نمادها می‌توان به ملی صنایع مس ایران، آسان پرداخت پرشین و معدنی و صنعتی چادرملو اشاره کرد.

در گروه بیمه و صندوق‌های بازنشستگی به جز تامین اجتماعی روند قیمت تعدادی از سهم‌ها مثبت بود به طوری که به عنوان مثال سهم بیمه اتکای امین که چندی پیش مجمع عمومی‌اش تشکیل شد و ۸۵ درصد از سود هر سهم را در بین سهامداران توزیع کرد، برای سومین روز پیاپی پس از بازگشایی شاهد رشد قیمت بود. به طوری که در هفتم و هشتم بهمن ماه قیمت این سهم حدود ۵ درصد رشد کرد و امروز نیز شاهد رشد بیش از ۳ درصدی  در قیمت پایانی بود.

فعالان بازار سهام امروز شاهد کاهش قیمت سهم‌های گروه خودرو و ساخت قطعات بودند. این کاهش در بیشتر سهم‌ها کمتر از دو درصد به چشم می‌خورد. همچنین تعداد معاملات سهام در گروه خودرو به بیش از ۸۰۰۰ نوبت رسید که در آن ۸۶ میلیون و ۷۱۳ هزار سهم به ارزش ۱۱ میلیارد و ۲۹۱ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. اما افزایش قیمت‌های جهانی برخی از فلزات اساسی امروز بار دیگر رویِ داد و ستدهای بورس تهران تاثیر گذاشت و باعث شد گروه فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی شاهد رشد قیمت سهم‌ها باشند به طوری که در گروه فلزی‌ها، بسیاری از سهم‌ها تا مرز ۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کردند. این گروه که شاهد بیشترین حجم معامله بود، تعداد معاملاتش به ۱۱ هزار و ۲۱ نوبت رسید. همچنین در گروه کانه‌های فلزی ۵۱ میلیون و ۶۷۹ هزار سهم به ارزش بیش از ۲۴ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۶۰ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۵۲ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۹ هزار و ۴۹۵ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز با رشد ۰.۴ واحدی همراه شد و به رقم ۱۰۸۶ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۲۹ میلیارد و ۹۵۶ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۰۳ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۵۱ هزار و ۶۳ نوبت داد و ستد بود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید