Performancing Metrics

احداث ۵۰ باب پاسگاه پیش‌ساخته تا نیمه سال ۹۷ | اتاق خبر
کد خبر: 406651
تاریخ انتشار: 30 بهمن 1396 - 16:37
معاون وزیر راه خبر داد:
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، با اشاره به افتتاح ۲۵ باب پاسگاه پیش ساخته پلیس گفت: تا پایان نیمه نخست سال آینده، مابقی پاسگاه ها احداث خواهد شد.
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، داوود کشاورزیان در مراسم افتتاح همزمان ۲۵ پاسگاه پیش ساخته بتنی پلیس راه در ۱۶ استان، با اعلام تسلیت به مناسبت درگذشت تعدادی از هموطنان در پی سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج گفت: پروژه احداث پاسگاه های پیش ساخته بتنی، از چهار سال پیش در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کلید خورد.

وی گفت: از آنجا که نظام اجرایی ساختمان در کشور ما مبتنی بر ساخت ساختمان ها به صورت درجا است، لذا صدها پیمانکار ساختمان حاضر بودند که ساخت و ساز معمولی را انجام دهند که به صورت اسکلت فلزی یا بتنی باشد.

کشاورزیان گفت: ولی شرکت هایی که ساختمان پیش ساخته می سازند، خیلی کم است، به همین دلیل مناقصه سازمان راهداری برای تعیین پیمانکار پروژه چند بار تکرار شد. شرکت ها هر بار در مناقصه حاضر می شدند ولی هیچ کدام سابقه اجرای ساختمان پیش ساخته نداشتند و تولیدکننده قطعات بتنی بودند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: تابستان ۹۴ موفق شدیم قرارداد احداث پاسگاه را با یک شرکت پیمانکار به امضا برسانیم و قرار شد ابتدا دو باب پاسگاه پیش ساخته احداث شود تا اگر ضعفی دارد برطرف شده و کل ۵۰ باب پاسگاه به صورت مشکل دار اجرا نشود که یکی از آنها در اصفهان و دیگری در شریف آباد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: اصلاحات انجام شد و بعد از آن همه پاسگاه ها ساخته شدند، البته ما از نزدیک آنها را ندیده ایم، ولی گفته اند ساختمان ها تکمیل است. ممکن است برخی محوطه سازی ها باقی مانده باشد.

وی یادآور شد: تا پایان امسال ۷ باب پاسگاه پیش ساخته دیگر اضافه می شود که به ۳۲ دستگاه خواهد رسید. ۱۸ باب نیز باقی می ماند که تا نیمه نخست سال آینده تکمیل خواهد شد.

کشاورزیان تصریح کرد: بحث دیگری نیز در سازمان راهداری برای اجرای راهدارخانه های پیش ساخته در دستور کار داریم، ضمن اینکه پاسگاه های احداث شده علاوه بر آنکه در آنها از نماد پلیس و نظامی بودن استفاده شده، معماری ایرانی نیز دیده می‌شود.

همچنین بابک طالبی نیز گفت: ساختمان های پلیس راه قبلی که به صورت در جا احداث شده بود علیرغم آنکه زمان زیادی از احداث آنها نگذشته و بعضا بین ۲۰ تا ۲۵ سال عمر داشتند ولی به خاطر بالا بودن هزینه نگهداری آنها مجبور به تخریب شدیم.

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان های سازمان راهداری افزود: از همین رو در تابستان ۹۴ پس از امضای قرارداد با پیمانکار پروژه عملیات احداث این پاسگاه ها را آغاز کردیم که همگی به صورت قطعات بتنی پیش ساخته احداث شده اند.

وی تاکید کرد: ساختمان های پیش ساخته بر اساس استانداردهای بین المللی بالای ۵۰ سال عمر دارند و هزینه نگهداری آنها بسیار پایین تر از ساختمان های معمولی است، همچنین سرعت احداث پروژه در ساختمان های پیش ساخته بسیار بالا بوده و امکان جابجایی و حمل و نقل آنها وجود دارد.

به گفته طالبی این ساختمان ها همگی در برابر زلزله مقاوم هستند و کلیه قطعات بتنی پیش ساخته تولید داخل به شمار می روند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه احداث ۲۵ پاسگاه پیش ساخته بتنی دارای ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع محوطه پاسگاه و ۱۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع زیربنای قابل بهره برداری ساختمان های پاسگاه هاست که هر پاسگاه ۵۷۶ متر مربع زیربنا دارد.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هزینه نهایی احداث همه ۲۵ پاسگاه را ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

گفتنی است این پروژه شامل احداث  ۵۰ پاسگاه پلیس می شود که قرار است بخشی از ۲۵ پاسگاه باقی مانده تا پایان سال جاری و ۱۸ دستگاه پاسگاه دیگر  تا نیمه نخست سال ۹۷ تکمیل و بهره برداری شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید