Performancing Metrics

بنزین سوپر کشور، وارداتی است | اتاق خبر
کد خبر: 406745
تاریخ انتشار: 2 اسفند 1396 - 17:40
آمار رسمی نشان می دهد که حدود ۳.۵ میلیون لیتر بنزین سوپر در کل کشور توزیع می شود که تمام آن وارداتی است و تهران با مصرف ۱.۴۶ میلیون لیتر در روز بیشتر سهم را در مصرف آن دارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، به دنبال بحث های اخیری که درباره کیفیت بنزین کشور به ویژه درکلان شهرها مطرح شد، این بار بد ندیدیم که نگاهی به کیفیت بنزین سوپر عرضه شده در جایگاه های سوخت داشته باشیم.

بر اساس بررسی های انجام شده و طبق اطلاعات دریافت شده از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، تمام بنزین سوپر تخصیص داده شده به جایگاه های کشور از محل بنزین وارداتی تامین می شود و اکتانی معادل ۹۵ دارد. میزان بنزین سوپر تخصیص داده شده به کل کشور تقریبا ۳.۵ میلیون لیتر در روز است.

 تولید بنزین سوپر اگرچه جزء برنامه های توسعه ای پالایشگاه های کشور بوده است، اما گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی نشان می دهد که این هدف گذاری هنوز محقق نشده و پالایشگاههای کشور هنوز نتوانسته اند بنزین سوپر تولید کنند.

میزان میانگین مصرف مصرف بنزین سوپر هشت استان و هشت مرکز استان در سال ۹۶ به شرح زیر است؛ گفتنی است ارقام براساس میلیون لیتر در روز است. استان مرکزی، ۰.۰۳۲، اراک ۰.۰۱۵، استان اصفهان ۰.۲۲۲، شهر اصفهان ۰.۱۱۴، استان خوزستان ۰.۱۳۰ و شهر اهواز ۰.۰۶۷، استان آذربایجان شرقی معادل ۰.۰۷۱ و شهر تبریز ۰.۰۵۵، استان تهران ۱.۴۶ و شهر تهران ۱.۲۶۸، استان فارس ۰.۱۸۰ و شهر شیراز ۰.۱۲۴، استان البرز ۰.۱۶۸ و شهر کرج ۰.۱۳۴، در نهایت استان خراسان رضوی معادل ۰.۱۵۴ و شهر مشهد ۰.۱۲۳ میلیون لیتر بنزین سوپر در روز مصرف می کنند.

در مجموع این هشت استان که میزان مصرف بنزین سوپر آنها نسبت به سایر استان های کشور بالاتر است، ۲.۴۱۵ میلیون لیتر بنزین سوپر در روز مصرف می کنند. در این بین بیشترین میزان مصرف مربوط به پایتخت و کمترین آن مربوط به استان مرکزی است.

 

استان/ مرکز استان        میزان مصرف/میلیون لیتر در روز
استان مرکزی ۰.۰۳۲
شهر اراک ۰.۰۱۵
استان اصفهان ۰.۲۲۲
شهر اصفهان ۰.۱۱۴
استان خوزستان ۰.۱۳۰
شهر اهواز ۰.۰۶۷
استان آذربایجان شرقی ۰.۰۷۱
شهر تبریز ۰.۰۵۵
استان تهران ۱.۴۶
شهر تهران ۱.۲۶۸
استان فارس ۰.۱۸۰
شهر شیراز ۰.۱۲۴
استان البرز ۰.۱۶۸
شهر کرج ۰.۱۳۴
استان خراسان رضوی ۰.۱۵۴
مشهد ۰.۱۲۳

 انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید