Performancing Metrics

طلای جهانی در پایین‌ترین قیمت یک هفته اخیر ایستاد | اتاق خبر
کد خبر: 406791
تاریخ انتشار: 3 اسفند 1396 - 21:23
قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر دورنمای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره آمریکا تغییر چندانی نداشت و نزدیک به پایین‌ترین قیمت یک هفته اخیر ایستاد.
 
 
به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییری نداشت و در ۱۳۲۳.۹۵ دلار قرار گرفت، در حالیکه روز گذشته به ۱۳۲۲.۲۰ دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت در یک هفته اخیر بود. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱.۷ درصد کاهش داشته است. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۵ درصد افت کرد و به ۱۳۲۵.۸ دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۹۰.۱۰۶ واحد رسید. این شاخص از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از یک درصد صعود کرده است. ارزش ارز آمریکا پس از انتشار جزئیات نشست سیاست‌گذاری ماه گذشته بانک مرکزی این کشور که نشان داد که سیاستگذاران از تداوم افزایش نرخ‌های بهره حمایت می‌کنند، تقویت شده است.

به گفته بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC سنگاپور، فضای نرخ‌های بهره بالاتر عامل اصلی خواهد بود که قیمت طلا را پایین‌تر می‌برد. از آنجا که طلا بازدهی ندارد، نرخ‌های بهره بالاتر ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران را تقویت می‌کند و تقاضای آن‌ها برای خرید این فلز ارزشمند کمتر می شود. وی دورنمای قیمت هر اونس طلا تا پایان سال میلادی جاری را ۱۱۰۰ دلار پیش بینی کرد.
بر اساس گزارش رویترز، با این همه تحلیلگران می‌گویند نگرانی‌ها نسبت به رشد تورم ممکن است همچنان سرمایه‌گذاران را به دلیل نوسان اخیر بازارها محتاط نگه دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۶.۴۳دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و ۱۰۱۹.۲۵ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۹۸۹.۴۰ دلار ایستاد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید